KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggSjälvklart ska man säga till när det är något som man inte gillar, men när man ser att hälften av inläggen från en person är kritik så blir det jobbigt i längden.
Ok, förlåt. Hälften av dina inlägg är inte kritik, men det är ofta du som har synpunkter på hur wF kommer drabbas.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggSjälvklart ska vi inte tolerera skräpinlägg i de seriösa trådarna, men den tråd som vi för närvarande pratar om heter faktiskt "Ordet är fritt". Ska ordet vara fritt eller ska det vara begränsat?
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Hur fritt är ordet?
Har ändrat mitt inlägg ovan. Förstår inte alls varför Petra ser mitt inlägg som en attack eller personangrepp.
[Redigerat av Swey den 17 jul 2000]
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Jag håller med dig Bire, bra inlägg!
Swey och Kim,
Att attackera mig för att jag kritiserar är väl ändå ett lågvattenmärke? Det viktigaste är väl ändå att det är fler än jag som tycker att det har spårat ur?
Jag drar mig gärna ur denna diskussion och låter er andra ta över om det är så att ni hyser agg mot mig för att jag säger mitt hjärtas mening.
För mig är det viktigaste att wF mår bra. Om denna diskussion ska sluta i personangrepp på personangrepp istället för en bra diskussion om hur vi ska ta hand om Ordet är fritt så drar jag mig ur.
Så fundra på vad Bire och emission säger istället för att hänga upp er på vad JAG säger...
Over and out!
------------------
/Petra
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggBra att du håller med lite iaf Kim ;)
Att det är en självklarhet att hålla de andra forumen fria från trams hoppas jag att alla känner.
Jag såg att Swey hade ett förslag på att döpa Ordet är fritt till "Cafe´Webforum" i stafforumet tror jag... Kanske det kan vara en bra möjlighet att styra tilll snacket en aning?
Men jag tycker fortfarande att det skall tillsättas en moderator till Ordet är fritt...
Petra stannar här ! ;)
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE THE HEMSIDA!</A>
[Redigerat av Bire den 17 jul 2000]
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggMEN LÄGG AV! x(
Det här är absolut inte fråga om några personangrepp!
Det handlar om att jag och Swey säger vad vi tycker. Vi tycker att det är lite för mycket gnäll från många håll. Inte bara du.
EemissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg /me rullar in en rulle med stubin.
Bara att ta en bit, om man känner att den man har är lite för kort. :)
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggMen att bli anklagad för personangrepp nu när jag bara har sagt att det är mycket gnäll... Det, om något, är fruktansvärt lågt!
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Kan vädret påverka människors humör :q ;)
------------------
Stoppa diskrimineringen av oss 640x480-surfare !!!
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Kim, du kastar sten i glashus... ;)
------------------
/Petra
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggJag hoppar in i diskussionen och säger min mening...
Jag håller med många av föregående talare att nivån på inläggen och trådarna har tenderat att sjunka allt för lågt... det är sällan man går in i "Ordet är fritt" och hittar en diskussion man får ut nått av, det mesta är bara ploj... Jag fråntar mig inget ansvar, då jag själv bidragit till många av dem... Men allvarligt talat så tycker jag att sånna inlägg passar sig bättre på en wFs chat (varför är den så tom?!?)...
"Café wF" låter bra, men det återstår att se om det fungerar...
Sen avundas jag Petras mod att gå in och säga till när det börjar att gå förlångt, och det tycker jag att du skall fortsätta med. Och jag är säker på att många andra håller med om detta... Om du "hackar" mycket så måste ju det bero på att det behövs och inget annat... :) Keep it up
Jag börjar faktiskt att sakna diskussionerna som verkligen handlade om något... t.ex pratet om religion, den tyckte jag var intressant...
Så, grabbar och tjejer... skall vi försöka oss på en lyft... :)
Mvh, Vide Wiberg
alphaMedlem sedan jan. 200032 inläggär inte aktiv här men kan inte låta bli att komma hit dagligen
numera för att läsa all underbar smörja.
Ett roligare forum än det här får man leta länge efter (letar än)
ett flyt helt utan motsvarighet.
Sanslöst kul helt enkelt
Att strypa ner de här låter inge kul
går det överhuvudtaget??
seriösa människor behöver flippa ut
risk för att de sprängs annars he he
Ha en svensk sommar
-----
alpha
EemissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Nä, vi behöver nog inte strypa något, bara reda ut hur vi slipper blandningen.
HHallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Det här var allt en starkt laddad diskussion och det är sån som jag har saknat lite grann.
För så vill jag bara säga att jag håller med Petra till 110%. Har själv gått och tänkt på detta länge och har verkligen kännt att standarden på många inlägg har sjunkigt väldigt lågt.
Jag har verkligen inget emot lite små tramms och sånt, men det finns gränser.
wF har varit en "räddare i nöden" för mig, och genom wF har jag har träffat många nya människor och fått många underbara vänner som jag skulle göra vad som helst för faktiskt, men det är verkligen tråkigt att en sån här tråd har skapats. Vi har fått ett litet problem och detta måste lösas.
Istället för att sitta och skriva massor av saker som redan har tagits upp, så kan ni ta en titt på Bire-mannens inlägg. Där finns många kloka ord.
Kim och Swey...vad är det för fel på att ge kritik på något? Om Petra känner att hon måste säga vad hon tycker om inlägg, wFs tillstånd och framtid så är det hennes rätt att göra detta och även att slippa höra om att hon gnäller. Det finns bättre sätt att argumentera. Det finns faktiskt många som vill att wF ska vara en trevlig plats för diskussoner och lösningar.
Några som gnäller är ni. Det verkar som om ni tycker att alla är emot er, särsklit du Swey. Jag börjar bli trött på det här faktiskt. Nästan varje gång någon säger emot dig så är det fel på den personen och du attackerar denna person med full styrka. Jag beundrar din kunskap inom många områden, men ditt sätt att se ner på folk är en helt annan femma.
Lösning?
Pesonligen tycker jag att alla försöker tona mer lite på helt oseriösa trådar. Tycker inte att vi ska starta en nytt forum för att använda till skitsnack.
Ni kan ju öppna ett på eforum ;)
------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumledare
True Design
-=-=-=-=-=-
[Redigerat av Hallgren den 17 jul 2000]
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg JAG HAR INTE ATTACKERAT NÅGON! LÄGG NED!
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Här har ni ytterligare än som håller med Petra.. jag tyckte att det redan för länge sedan hade gått för långt MEN väldigt många av dessa helt idiotiska inlägg har skrivits av moderatorer så jag brydde mig inte.. fast.. jag påpekade det i någon tråd, jag skrev "*** vad mycket skit ni skriver"..
Ta toapapperstråden, så himla osmaklig!
Det var faktiskt inte mitt fel ;) Toapapper är som vilket papper som helst men sedan började vissa personer blanda in lite andra saker i diskussionen..
Swey & Kim, ni får faktiskt tåla lite kritik.. man dör inte av det (tro mig).
Jag kommer säkert att redigera det här inlägget strax.. måste läsa alla inlägg..
redigering
Vad han menade var att du kritiserar för mycket. Och det håller jag med om.
För mycket? Petra? Knappast.
men när man ser att hälften av inläggen från en person är kritik så blir det jobbigt i längden.
Hmma.. om något är fel så borde man ju få kritisera? Om det är mycket som är fel så blir det mycket kritik.
------------------
Don't follow the trends -- create them.
[Redigerat av Matti den 17 jul 2000]
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggMatti: Denna tråd är ingen kritik till DIG på något sätt! Många är skyldiga..
Även Bire har sina fläckar i detta fall ;)
Swey: Tagga ner lite nu är du snäll och försök hålla denna diskussion på en mer mogen nivå.
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE THE HEMSIDA!</A>
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Bire, jag vet.. men det var jag som startade tråden..
------------------
Don't follow the trends -- create them.
EerikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg jag tycker att man ska få snacka hur mycket skit som helst i Ordet är fritt", men inte i de andra forumerna. Det är varken kul eller intressant där. där är man "allvarlig".
så tycker jag.. :)
------------------
- Ullared tjänar mer pengar än Liseberg på en dag.
PPerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Bara för att säga min åsikt så håller jag med CyberPet, Emission och Bire (hoppas jag inte glömde någon) ;)
------------------
-Per