Gissning är att det är din internetleverantör... har haft ICQ igång hela natten.
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
14 svar · 189 visningar · startad av sgtpepper
Är det någon annan än jag som har problem att dra igång ICQ? Är deras servrar nere eller är det Chello som är i skojtagen?
PS. Varför syns inte ICQ-blomman bredvid författarens namn längre här på wF?
------------------
Gissning är att det är din internetleverantör... har haft ICQ igång hela natten.
------------------
/Petra
ICQ går klockrent här med.
Swey verkar ha haft problem med.. Hade inte ni samma isp?
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>HEMSIDA = Husgavel.</A>
Märkligt. Det fungerar fortfarande inte för mig.
Det kanske inte är Chellos fel ändå.. Möjligtvis kan det bero på min brandvägg. Märkligt på min ära.
------------------
brandväggen låter som en anledning
ICQ brukar ju ha problem med felkonfiguerade brandväggar.
------------------
- Swey
Projekt wF PHP
Jo, fast det har fungat perfekt tills nu och jag har inte gjort några ändringar på brandväggen, så jag vet inte om det kan vara den ändå.
------------------
Brandväggar är elaka... prova 1249-1252 som portar för ICQ... och kanske också 32769, så har vi inställt på vår brandvägg.
------------------
/Petra
[Redigerat av CyberPet den 21 jul 2000]
Jag tror att dom är öppna, men jag skall kolla det.
------------------
annars kan du byta server
finns nog listor på servrar någonstans...
prova icq.mirabilis.com
------------------
- Swey
Projekt wF PHP
bara ett tips :)
visst visst! microsoft kan inte göra så roliga prylar osv....men en sak verkar de ha lyckats med..att skapa en relativt enkelt chatt prog utan onödiga funktioner som slukar system resurser.
msn messenger, pröva vetja..man avnänder sin hotmail adress som konto och detta funkar rätt så super... http://messenger.msn.se/
------------------
weeee!
Fv02: Ja, det funkar. Men hur många är det som snvänder det?
------------------
- Ullared tjänar mer pengar än Liseberg på en dag.
AIM, AOLs variant kör vi innanför vår brandvägg här - eftersom ICQ inte fungerar får man ta nåt halvhyfsat istället... ;)
------------------
Sällan studsar en termos.