webForumDet fria alternativet

Surftips.se

Småprat

6 svar · 1 249 visningar · startad av webbmannen

Medlem sedan dec. 1999826 inlägg
Frågan#1

Kom med lite bra förslag på åtgärder för att slippa få reklam av Surftips.se är ni snälla.

Jag har försökt avbeställa utan resultat. Jag har försökt hota i direkta mail utan resultat.

Vad göra?

/webb

Medlem sedan jan. 2001531 inlägg

hehe.

Jag har samma problem fast med ett företag som heter tavlingswebb.

De skickar ungefär tre mail om dagen.

Hota med polisen är mitt råd om de vägrar fatta.

------------------
åååååååååååhhhhh vad roligt

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Lycka till, antagligen är de införstådda med att det är lagligt att spamma i dessa dagar... FWD:a istället skräpet till riksdagen! :i ;) :e

(Det finns någon tråd, startad den första maj som tar upp detta)

------------------
Mvh Yrin Eldfjell

"Shit happens, and hopefully, life goes on"

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag har alldeles för mig att det var någon annan som skrev en tråd om surftips.se för någon månad sedan.

Det verkar vara ett synnerligen oseriöst företag. Fastän det drivs av en, citat, IT-strateg :e (patetiskt..)

Surftips.se körs hos www.digikom.net. Ta kontakt med deras abuse-avdelning och tala om för dom att surftips spammar.

Om inte det funkar så får du hota med misshandel :e

------------------

1010011010 - The binary number of the beast

Medlem sedan jan. 2000415 inlägg

Jag har aldrig haft nåt problem med Surftips, jag får ett mail en gång i veckan med lite "recenserade" länkar och ibland är det riktigt bra sådana också (tror att wF har varit med där en gång). Och det var ju precis det jag ville ha när jag lämnade e-psot adressen till dem...

------------------
Fredda | Ironoak

Medlem sedan dec. 1999693 inlägg

Fredda: Jag tror att det var så för webbmannen först också men nu har han tröttnat?

------------------
- Ullared tjänar mer pengar än Liseberg på en dag.

Medlem sedan jan. 2000415 inlägg

Trodde att han menade att han fick separata mail med reklam i, för jag ser inte de mail jag får från dem som reklam (enfast de innehåller en del sånt). Fast det är ju skummt att de inte slutar skicka om man avbeställer...

------------------
Fredda | Ironoak

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)