webForumDet fria alternativet

interaktiva hemsidor

Webbutveckling

6 svar · 1 308 visningar · startad av prls

Medlem sedan jan. 2000352 inlägg
Frågan#1

Hej på Er*L*
som vanligt är jag osäker om detta är rätt konfa, men:
Begreppet "interaktiv hemsida" har blivit poppis, men vad menar man egentligen med det? Exempel på bra interaktiva hemsidor?

------------------
/Peter

Medlem sedan maj 2000376 inlägg

Alla hemsidor som innehåller någon interaktionsmöjlighet, dvs att användaren genom någon sorts handling kan påverka det som visas på skärmen, anser jag per definition vara interaktiva. Med andra ord skulle det då räcka med att en hemsida innehåller en länk för att den skall anses vara interaktiv. Eller egentligen alla hemsidor eftersom man har interaktionsmöjligheten att skriva in en ny URL eller klicka på t ex back-knappen.

Begreppet "interaktiv hemsida" anser jag därför vara olämpligt, eftersom man med största sannolikhet vill beskriva något mer "avancerat" än ovanstånde definition.

------------------
CF

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Ja du cf, det där tål att tänkas på. :l

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Tänkte göra en "interaktiv" hemsida där allt går att ändra på.. men inte än :p

tilja.net är ju lite lagom interaktiv, man kan välja vilken gubbe som ska visas på första sidan, skicka in länkar, skriva i gästboken, rösta osv.. och på min sida kan man välja bgfärg/textstorlek som sedan gäller på alla sidor (WOW :e).

------------------
Don't follow the trends -- create them.

Matti är så interaktiv som man bara kan bli. :)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag anser att "Interaktiv" är när klienten kan påverka sidan på något sett (Inter)... te.x om det finns en Gästbok, forum, ändra färger et.c

------------------
Ha aldrig undervattenssex på ett korallrev.
www.webeye.nu

[Redigerat av Vide den 16 jul 2000]

Jo, det låter som en vettig beskrivning. När användaren på något sätt kan påverka innehållet på sidan.

319 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
189 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)