webForumDet fria alternativet

Stark ström

Småprat

11 svar · 273 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Hej!

Nu börjar det att åska som in i himelen... borde jag stänga av datorn, eller skall jag ta chansen och offra mig för wF???

PS. Jag har hört att om man spelar Quake3 och får ett åsknedslag precis brevid sig, så ökar frameraten med det trippla... är det sant?... Jag tänkte testa iaf :e DS.

------------------
Skvallrar bäst som skvallrar först.
www.webeye.nu

[Redigerat av Vide den 12 jul 2000]

PS. Jag har hört att om man spelar Quake3 och får ett åsknedslag precis brevid sig, så ökar frameraten med det trippla... är det sant?... Jag tänkte testa iaf DS.

Hörde samma rykte vad gäller spelet Doom. Försökte jättelänge att få ett blixtnedslag i närheten. Men det enda som hände när åskan kom var att det blev svart på skärmen, och att det kom lite rök från modemet.

Får hoppas att du har bättre tur. ;)

(För den som undrar kan jag berätta att jag bara skojar. :e :e )

//Demo

[Redigerat av demo den 12 jul 2000]

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

stark ström = Motala ström? :q

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Jag drar alltid ur sladden te burken när åskan går

Har sett ett par gånger för mkt vad ett åsknedslag kan göra med elektriska apparater :h

------------------
Error 666: Bill Gates has now taken over the world

Joakim

Har du internt modem? Det är väldigt ofta Telias linor som spökar. Det är dessa små linor som slår ut modemen. Är dessa dessutom interna så slås även moderkortet ut.

Jag har en så kallad "Hem-pc". Går modemet sönder, så skickar jag in det till leverantören, å´ vips så får jag ett nytt.

Praktiskt, eller hur?

Mvh,
Demo

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Kim: snackar tv, video och radio, där säger det bara *fräs* å sen e det över för dom

har alldrig fått ett utslaget modem själv, men har en kompis som fått 3st brända pga blixten

------------------
The prince of darkness

Själv har jag en kusin som har (hade) ett internt modem. Numera har dom inte ens en dator. Den fräste förra veckan...

Medlem sedan dec. 1999693 inlägg

Jag var hemma hos min flickvän när åskan gick sist nu. vi log gosade och så helt plötsligt hörde vi något av en explosion, och det började lukta bränt. gissa vad som hade hänt... :)

------------------
- Ullared tjänar mer pengar än Liseberg på en dag.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Ni hade glömt bullarna i ungnen... :e

------------------
Förnekar bäst som förnekar längst - helst 2-3 meter
www.webeye.nu

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

! ! kul ! !

------------------
.
.
.

Medlem sedan dec. 1999693 inlägg

nej, det var hennes pappa som fes i duschen så hårt att han och dushkabinen välte! pucko! :e

------------------
- Ullared tjänar mer pengar än Liseberg på en dag.

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
139 ms — ändringar (db)