webForumDet fria alternativet

Hur kommer det sig....

Ljud & bild

25 svar · 326 visningar · startad av Chavez · sida 2 av 2

Frågan, av Chavez

...att så fort jag vrider på volymknappen på mina högtalare så dunkar det i mitt golv( Bor på övervåningen) Är morsan kopplad till min dator i nått slags mysko nätverk eller ?? :e \------------------ \<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se"\>Mvh Chavez \</A\> UIN: 73975020, endast vettiga människor tillåtna :)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Håller med Matti! :)

Sedan tillkommer ju all marknadsföring och sånt och det är inga småpengar direkt

Det är ju precis det som napster är!
Så här är det:

* Ljudkvaliteten på mp3 är för dålig för att man ska stå ut med den i längden
* Även om man står ut med den så är det skitsvårt att hitta just det man vill med nap... Man får "ta det man hittar"
* Ens nerladdningar blir avbrutna hela tiden
* I praktiken så köper man plattan om man tycker den är bra (Eftersom man inte hittar alla låtarna/orkar ladda ner osv)
* Och om man inte köper plattan eftersom man inte har pengar (många studenters fall) så skulle man ju ändå inte köpt den. M a o så är det rent **** skitsnack att artisterna/skivindustrin förlorar på detta. Möjligen så kan det bli så att skivindustrin förlorar på det i längden, eftersom artisterna börjar sälja låtarna direkt över nätet istället för att gå igenom något skivbolag...

I agree. The music industries should not be fighting napster with law suits! they should try to find away to compete. How do you compete with free?!? Easy. Napster takes about 10-15 minutes (56K) to DL a song. If a cd didn't cost $18 bucks I rather spend $3-$6 bucks and a five minute drive to the local music shop and get 12 songs. If the prices are lower you will se more cd's sold. Another thing big name music industries could do is have a website where you can DL a song for like 25 cents. This would be much easier then getting all those transfer errors and timed out messages you see in napster. The music industry is changing. Just like the movie industry had to do when the recordable tapes and VCR's came out. The movie industry is doing just fine and so will the Music industry if they dont kill themselves trying to stop a revolution.

(Forum där detta fanns)

------------------
Mvh
Yrin Eldfjell

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Skulle artisterna tjäna på Napster. Hmm...det har jag ganska svårt att tro. Varför skulle folk betala för att lyssna på musik när de kan lyssna på den gratis ?

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Skyll inte på mig, jag hade inte rösträtt.

Vi fortsätter på den gamla tråden:
http://cgi.webforum.nu/wf/Forum36/HTML/000384-2.html

------------------
Mvh
Yrin Eldfjell

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Visst gillar jag Metallica!

Dö Napster, DÖ! :)

MP3 är ju ändå skit, dåligt ljud utan nån rejäl stereoinfo. Man måste ju se framför sig var musikerna står och spelar i rummet annnars är det ju inget att lyssna på!

Varför sitta i evigheter o ladda hem kassa mp3 filer när man kan ladda hem porr eller annat nyttigt istället ;)

Viss ironi kan spåras i sista uttalandet...

Men ärligt, jag undrar om alla som tröskar med att ladda hem MP3 filer via modem egentligen tänker på vad det kostar i telefonräkning. I varje fall de som laddar hem fulla album. Köp skivorna istället o njut.

svarar i andra tråden...

------------------
Mvh
Yrin Eldfjell

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Bengan
Nej, jag lyssnar inte på Aguilera.
Dock tycker jag faktiskt att Spears nya album är rätt ok.

Men den musik jag i huvudsak lyssnar på är Dream Theater, Toto, lite övrig pop/rock/ska.

Lite allt möjligt skulle man kunna säga. :)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)