...att så fort jag vrider på volymknappen på mina högtalare så dunkar det i mitt golv( Bor på övervåningen)
Är morsan kopplad till min dator i nått slags mysko nätverk eller ?? :e
Jag måste nog bli gammal då jag nästan varje helg måste dunka i golvet (bor överst) då min granne (22 år) har för ovana att spela stereon VÄLDIGT högt till klockan 1 på natten.
Nu är jag ju oftast vaken den tiden på dygnet men det är jobbigt när man inte hör teven för att grannens stereo är för högljudd. Allt man hör är just dunkadunka, dvs basgångarna. Men ni vet kanske att mina grannar har en något högre ålder och jag tycker lite synd om dem, särskilt de som fortfarande har sin hörsel.
Jag spelade min egen stereo väldigt högt i eftermiddags istället... :e
Hmm... kan ligga nånting i det. Jag vet vad ni pratar om, i alla fall om jag tänker på min mor.
Pappa däremot är en ädel man - han har helt enkelt börjat lyssna på det där "dunka-dunkat" som jag lyssnar på. Rolig gubbe det där... :e
------------------ Och kom ihåg, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet...
"Jag kan inte se kopplingen mellan Iron Maiden och musik."
Hedning!!! ;)
Låt mig gissa... Du diggar Spears, Aguilera och alla andra "Jag klär mig som en slampa men det är absolut inte för att dölja min dåliga talang" sångerskor. ;)
Tacka vet jag Iron Maiden, Metallica, Type O Negative och alla andra band som spelar på INSTRUMENT...
Fast det var såklart bättre förr när Black Sabbath var på topp :h
Är det bara jag som tycker Metallica gör rätt? Okej dt är skönt att ladda ner musiken och billigare. Men jag tror att alla skulle klaga här inne om någon kopierade t.ex. din hemsida och lät andra ladda hem den som om det var deras. eller? rätta mig om jag har fel?
------------------
P E T E R D A M A N
"Jag gör det bara för pengarna"
Napster är reklam för artisterna...de tjänar på napster, men det har inte metallica fattat...
Om ni väntar en stund så kan jag fixa lite länkar till sidor där folk argumenterar för detta på ett bättre sätt ;) *Saknar en Napster-smiley* ;)
Jag ser fram emot lite fakta när det gäller Napster och hur bra dom är för artisterna.
Jag citerar mig själv:
Att tanka ner olagliga mp3 tycker jag är helt fel samtidigt som jag tycker det är ok på nått sätt... Men om musikbranschen ska kunna överleva och artisterna ska kunna fortsätta att producera fram den musik som vi konsumenter vill ha så krävs nog att vi alla tänker till både en och två gånger på vad vi håller på med.
Ett litet exempel:
LOK´s hela nya album fanns på Internet innan skivan hade levererats till skivbutikerna. Undrar om bandet, skivbolaget, distributören och alla andra som satsat en massa pengar och tid på plattan känner sig nöjda ? Svaret är givetvis Nej och jag tror att man känner sig lurade av sin egen publik tom...
Kostnad för att enbart tillverka en fullängscd:
1,5 veckas inspelning - 26500:-
Mastrering av skivan - 5000:-
Label och trycksak - 10000:-
Pressning av 1000 ex inkl ask - 25000:-
Sedan tillkommer ju all marknadsföring och sånt och det är inga småpengar direkt.
Om man inte ska snacka pengar så är ju trots allt bandets lidande mer skrämmande...
Så... Köp den skiva som ni önskar lyssna på och tänk på hur det skulle bli om ex Britney Spears blev tvungen att ta ett jobb som kassörska vid sidan av sin musikkarriär... Jag tvivlar på att hennes låtar skulle sälja lika bra då !
Skulle inte tro att Napster bidrar till ökad försäljning eller att bandet skulle tjäna mer pengar på att folk kan ladda hem låtarna gratis... Är inte detta sunt förnuft så säg?
1. Man hör en bra låt på P3.
2. Man tankar hem några låtar från samma artist från Napster och märker att det låter riktigt bra.
3. Man köper skivan.
Flera av mina skivor har jag köpt på detta sätt.. först radion.. sen mp3 och sen skivan.. om inte mp3 funnits hade jag inte köpt dessa skivor eftersom jag inte hade haft någon aning om vad jag skulle få..
Det är nästan så att jag tycker synd om mina barn. Skall dom revoltera med egen musiksmak så får det bli dansband och country och det gränsar väl nästan till barnmisshandel.
------------------
// Niklas
Den som har mest prylar när han dör vinner
286 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2