Jag tror faktiskt att det kan vara bra att det inte är för många besökare här på wF. Det är lätt att det spårar ur totalt då.
Som exempel, titta på Passagens konfa. Den är inte seriös.
------------------ Och kom ihåg, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet...
Har jämfört Passagen med webForum och kommit fram till följande statistik samt föredelar.
Kategorier
webForum: 20 uppdelat på 3 sidor
Passagen: 18
Forum
webForum: 76
Passagen: 128
Fördelar med Passagen (framför wF)
+Bild till varje forum och område
+Beskrivning för varje forum
+Många besökare
+Väl spridna kategorier om allt
+Kräver ingen registrering
Fördelar med webForum (framför Passagen)
+Många bra funktioner
+Ideelt (ingen reklam)
Slutresultat
webForum: 2
Passagen: 5
Jag är ledsen wF. Men valet faller nog på Passagen för de flesta... :(
Passagen: Ofantliga mängder med inlägg som börjar med "tjäna pengar snabbt på MLM", "kolla min humorsida" eller "surfa gratis, klicka på den här länken med min referrer-id".
Jag tycker att wf och passagen är ungefär lika...
Passagen har mer trafik (kolla wf's Javakonfa, till exempel...), men å andra sidan är det mer engagerat och intresserat folk här på wf (dvs inte bara inlägg om "Jag är en lamer och kan inte få bort namezero-bannern" eller "Ja vill ha en javascriptapplet som scrollar sidan så dära irriterande långsamt så att alla mina besökare blir sketatrötta på mig").
Tycker att wf och Passagen kompletterar varann rätt bra...
... fast på Passagen kan man ju anmäla en massa spammers och göra dem sura :) med horn
------------------
-- spango If we can't be free, we can be cheap!
Det som gör Passagen dåligt och WF bra är ju just tillgången resp. avsaknaden av jobbiga "tjäna snabba stålar"-puckon. Visst, om Passagen rensade upp och modererade vartenda forum så skulle det vara en annan femma, men det gör dom inte. Det sker dock här på WF så risken att dylika idioter kommer hit är betydligt mindre.
Passagen har dock en stor fördel då det gäller antalet användare i forumen.
/me anropar Bire på truppradion - "ELD KONTROLL! ELD UPPHÖR, sgtpepper bor också på södermalm!" samt skickar iväg en eskader Gripen-plan mot Dalarna. :e
Swey, visst tar de bort inlägg ibland (men alltför sällan). Med närvarande menade jag i första hand att de inte skriver något i sina forum (antagligen pga att de inte är ett dugg intresserade) utan bara sitter och trycker i nån skrubb och tar bort inlägg nån gång ibland utan att säga att man gör det och varför. Jag tror att Passagen skulle tjäna rätt mycket på att ge någon/några av dem som besöker varje forum moderatorstatus.
Jag gillar faktiskt Passagens htmlforum ju mer jag besöker det..
Merparten är puckon som skriver där.
Snarare nybörjare.. puckon finns ju också men det är ingen som tvingar dig att alla inlägg - ska inte dumma personer få skriva inlägg?
Inga bra funktioner alls.
Behövs egentligen inga fler funktioner än läsa/svara.
fast på Passagen kan man ju anmäla en massa spammers och göra dem sura med horn
:e :e
Det som irriterar mig på Passagen är att alla som aldrig läst en html-kurs verkar ha laddat hem Dreamweaver och behöver hjälp med det ;) Man blir alldeles galen :l
Jag tycker Passagens Datadoktorn försämrats hemskt senaste tiden, bl.a. genom det ständiga, ständiga tramsandet av och om "Cambrix" och dennes extraalias. x(
Tidigare jagades tramsande snabbt bort med "hugg och slag", och man fick många seriösa svar - nu tycks de allra flesta seriösa övergivit konfan. :(
Hmm.. Jag var mycket på Passagen innan jag hittade hit. Och blev frälst ;)
Nää... men som jag ser det så finns det en del fördelar med Passagen men så finns det också en del nackdelar. En av fördelarna tycker faktiskt jag är att de har många besökare. Även om det blir mycket strunt så kan man ha tur att få sina riktiga svar mycket snabbt och enkelt. Sedan så ser jag en stor fördel med wF. "Community atmosfären"(om man nu kan säga så). Skämtas det någonsin på Passagen? Tror inte det i alla fall.
Jag tycker det verkar som om det är så att varje reklam sponsrad verksamhet blir dåliga. Personligen tycker jag att Nameplanet.com är värdens sämsta email tjänt. Vrför? Reklam. Hotmail t.ex. är mycket bättre och eftersom det Microsoft som står bakom det arrengamenget så behövs inga extra pengar.
När det gäller upplägg så har wF sina fördelar och Passagen sina.
Passagen är mycket snabbare eftersom att de inte använder tabeller och alla svar kommer på olika sidor.
WebForum har lite fler funktioner som kan vara ganska bra ibland.