Det är svårt att svara på ett sådant inlägg.
Jag hade en massa kompisar som åkte ner och jag vet inte huruvida de är inblandade.
Inte går det att ringa dem heller.
------------------
//Anders anders.johansson@webavis.nu
41 svar · 398 visningar · startad av Hallgren
Det känns inte mer är rätt än att hålla en tyst nät-minut för de omkomna och skadade på Roskilde festivalen.
Vi få hoppas att de två med livshotande skador klarar sig och våra tankar få även ta en tur runt de anhöriga.
Detta är stor tragedi som inte borde ha hänt. :( :( :(
------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumledare
True Design
-=-=-=-=-=-
Det är svårt att svara på ett sådant inlägg.
Jag hade en massa kompisar som åkte ner och jag vet inte huruvida de är inblandade.
Inte går det att ringa dem heller.
------------------
//Anders anders.johansson@webavis.nu
Jag ryser.....
Alltid fruktansvärt när något sån't här händer. Har förmodligen många kompisar där men just nu funderar jag mest på min lillebror. Hoppas han hör av sig snart eller att de snart är klara med identifieringen så det kan lämnas någon form av besked.
En tyst minut är ju inte lätt på nätet men att skicka en tanke ut i cyberrymden för alla de som förlorat någon kanske är tillräckligt.
------------------
LeJas samlade....
LeJaPunktNu
LeJa
------------------
In Every Stone Sleeps A Crystal
:(
------------------
Explorer in a further region of experience.
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>www.LifeStyleShop.nu</A>
Enligt Text-TV så ska anhöriga ringa till sin lokala polis då information om vilka som är inblandade har getts till danska polisen som i sin tur meddelar den svenska. Om man som vän kan ringa är dock oklart då de anhöriga nog har förtur.
Trist är det i alla fall och det är bara att försöka sända goda, stödjande tankar till de omkomna och skadades familjer.
:( :( :( :(
------------------
/Petra
Tack för tipset CyberPet
Ringde genast den lokala polisen i Lund och fick mycket bra hjälp. 5 identifierade hitills och bra signalement på de övriga så jag kan numera vara relativt klugn. Min bror var inte en av dem som det verkar.
Uppmanar alla som är oroliga att ringa, här nere var de mycket tillmötesgående och de frågade knappt efter vem jag var de bara kollade det de visste....
------------------
LeJas samlade....
LeJaPunktNu
LeJa
*tyst i en minut*
Fick precis tag på polarna som är därnere och alla var okej... *puuh*
*har varit tyst och stillsam större delen av dagen*
------------------
Det ser mörkt ut på Sveriges avbytarbänk
Var lite glada för att ingen ni känner har kommit till skada...
Sorry Swey... men där hade du fel. "kände" en av de döda som kom från Höllviken. 22 år gammal. Vi spelade innebandy tillsammans. :x
------------------
P E T E R D A M A N
"Jag gör det bara för pengarna"
:(
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A>
UIN: 73975020, endast vettiga människor tillåtna :)
Upptäckte just att jag har träffat killen från Jönköping som omkom... :(
------------------
Och kom ihåg, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet...
Jag känner mig konstig som inte känner någon sorg för de som dött. Visst så tycker jag det är tragiskt att det har dött folk i en konsert. Men känner ingen sorg för dom. Kanske det beror på att jag är okänslig. Kanske för att jag inte känner de döda.
Är dock väldigt orolig för vad som kommer hända under arvikafestivalen.
Visserligen så kommer de att skärpa säkerheten nu och jag kommer nog stå längre bakåt än vad jag brukar göra men annars ingenting.
------------------
Can you tell a 3 year old what a slow modem is?
Jag känner på mig att det kommer bli ovanligt lungt på Arvikafestivalen i år.
------------------
//
<title>Hazze</title>
Min lillasyster åker alltid till Arvika... så jag är orolig. Hon berättade förra året att hon blev klämd när hon kollade på en konsert och fick fick panik. Hon använde all sin styrka för att slå sig ur folkmassan.
Som sagt, det oroar mig! :(
------------------
/Petra
Ja, visst är det oroande. De säger att säkerheten är så enorm men det händer mer saker nu än de någonsin har gjort på festivalerna.
Jag tycker även att vi besökare måste kunna ta lite mer ansvar.
Men som sagt var, det är oroande.
------------------
//
<title>Hazze</title>