N nanne Medlem sedan dec. 1999 1 749 inlägg Frågan 6 juli 2000 11:57 #1 Vi här på jobbet har fått en stor konflikt.
Anledning. Vi spelar kort om vem som ska köpa kaffebröd. Problemet är att vi har lika olika åsikter om vad kaffebröd är. Vissa säjer bullar, andra mariekex och andra hembakat.
Så vad ska vi definera kaffebröd som?
(anser personligen att hembakat är kaffebröd)
------------------
Can you tell a 3 year old what a slow modem is?
nanne.net
M Matti Medlem sedan dec. 1999 6 592 inlägg Kaffebröd = bullar/hembakade bullar ;)
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
G Gustav Medlem sedan jan. 2000 1 932 inlägg Vadå? Så du menar att hembakta kanelbullar är kaffebröd men inte köpta kanelbullar???
Jag tycker själv att kakor och kex är en sak och kaffebröd en annan.
Med kaffebröd menar jag typ kanelbullar, sockerkaka, wienerbröd, kanellängd eller nåt sånt.
:e
G Gustav Medlem sedan jan. 2000 1 932 inlägg Matti:
Fruktansvärt störande att du alltid skriver så korta meddelanden att du ALLTID hinner före mig!!! :e
Kim Medlem sedan jan. 2000 7 697 inlägg Kanelbullar = kaffebröd :)
------------------
Och kom ihåg, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet...
W woodi Medlem sedan feb. 2000 1 270 inlägg Jag håller med Gustav, trots att jag ingår i konflikten som Nanne talar om! :e
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
N nanne Medlem sedan dec. 1999 1 749 inlägg Kanske så är köpta bullar lika med kaffebröd men jag tycker att hembakat på nåt sätt är "finare" än köpt eftersom man då har lagt ner energi i det hela.
------------------
Can you tell a 3 year old what a slow modem is?
nanne.net
W woodi Medlem sedan feb. 2000 1 270 inlägg Nanne
Iofs sant, men man lägger i regel ner mer pengar på att köpa kaffebröd..
Men hembakat är alltid godast!
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
M Matti Medlem sedan dec. 1999 6 592 inlägg **Gustav:**Du skriver för långsamt ;) Hur många tecken per minut? 150? :p
Med kaffebröd menar jag typ kanelbullar, sockerkaka, wienerbröd, kanellängd eller nåt sånt.
Jupp.. mums :e
Men hembakat är alltid godast!
Inte när det är jag som bakar..
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
[Redigerat av Matti den 06 jul 2000]
Kim Medlem sedan jan. 2000 7 697 inlägg Rikard skriver långsamt. Han kommer alltid efter när andra skriver inlägg. :e
------------------
S Swey Medlem sedan apr. 2000 3 971 inlägg Är det skrivkonflikt eller brödkonflikt vi pratar om nu? ;)
Själv tycker jag att kaffebröd är weinerbröd och inget annat. Har bara blivit så... :)
------------------
/mvh Swey
Programmera PHP
M Matti Medlem sedan dec. 1999 6 592 inlägg Bröd som är bakat på deg där man bytt ut vattnet mot kaffe... YÄK! :e
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
Kim Medlem sedan jan. 2000 7 697 inlägg Mmm.. inte är det gott inte!
------------------
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Bröd = bakade saker av mjöl och vatten... + kaffe...
Kaffebröd = Allt som bakats och som äts till kaffet är kaffebröd!!! Hallelulja
------------------
www.webeye.nu
Kim Medlem sedan jan. 2000 7 697 inlägg Potatis?
------------------
C CyberPet Medlem sedan dec. 1999 6 588 inlägg Håller med, kaffebröd kan vara allt från Brago-kex till sockerkaka. Sött brukar det vara dock. :)
------------------
/Petra
W woodi Medlem sedan feb. 2000 1 270 inlägg Men brukar man inte tilldela kex i kategorin kex och kakor!?
Ett kex är ju inget bröd och kan väl därför inte vara ett fikabröd eller kaffebröd!?
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
C CyberPet Medlem sedan dec. 1999 6 588 inlägg kakor/kex är ju också ett bröd då det bakas på mjöl, socker osv... men visst är det godare med wienerbröd än mariekex.
------------------
/Petra
S Swey Medlem sedan apr. 2000 3 971 inlägg Kex är inte bröd.
------------------
/mvh Swey
Programmera PHP
Herregud, den här diskussionen är ju mer meningslös än den jag hade med några andra på ett annat message board om Bill Clinton var en dingo eller anka.
Muzzafarath