Det låter vara precis vad jag önskat mig, men jag har varit för feg testa det. Så avancerat som det verkar, har jag fått intrycket att det också skulle ställa till kaos på ens webbsajt, om det är buggigt e.dyl. :l
Jag testade det nu och det var faktiskt väldigt bra. Inte komplicerat för fem öre, det är bara att packa upp, starta xenu.exe och sedan skriva in en URL.
Programmet i sig och dess webbplats ger ju även en känga åt scientologerna vilket är ett extra plus! (xenu är tydligen en enligt sci-dårarna en ond demon eller nått sånt)
Producerar en snygg rapport i HTML med alla brustna länkar etc.
Ärligt talat var det åtskilligt länge sedan (½-år?)jag läste igenom det mesta på programmets webbsidor så jag kanske minns fel... men var det inte så att programmet t.o.m. skulle kunna kolla om man har "överskott" ligger och skräpar på servern?
Det var det som jag tycker verkar riskabelt isåfall, för då måste man väl "släppa in" programmet i den katalogen? :q
Verkar vara mycket bra, visste om att jag hade brutna länkar lite överallt pga en överföring till servern som sket sig, och nu ser jag det alldeles utmärkt! :)
Gillar deras FAQ:
13. Can I have the source code?
Hahahahahaha!
14. Can I buy the source code?
Sure, make me "an offer I can't refuse". :e
PS, kängorna till Scientologerna är suveräna! Spara reporten och kolla filändelsen... :e :e
------------------
Det ser mörkt ut på Sveriges avbytarbänk
Chakotay: Det är ingen risk. Programmet agerar precis som en vanlig "besökare" och har alltså inga särskilda rättigheter som gör att den kan stöka till på webbplatsen.
Jag gillar programmet skarpt, jag kommer att använda det mycket framöver känner jag på mig!
Det måste nog varit ett annat program jag tänkte på, ett som skulle kunna snoka reda på "föräldralösa" överskottsfiler i hemsideserverns katalog.
För att göra detta måste väl, vad jag förstår, ett sånt program få tillgång till ens lösenord in till katalogen :q
Då jag testade programmet skrev man bara in url:en och gav den status på alla länkar..
Tänk vad lätt det vore att programmet skickade ens användarnamn och lösenord för hemsidekatalogen till någon ute på webben
Jaa.. och tänk.. IE loggar kanske allt ni skriver och skickar vidare till Bill.. sen letar han efter kreditkortsnummer i loggarna och tömmer era konton.. paranoida är vad ni är :e