Den frågan tycks ställas av många... alla vill göra nåt men har inga bra idéer. Så här kommer en idé som jag tror ingen tänkt på än:
Gör en sida full med idéer!
Dvs, samla ihop en hel drös med idéer på ämnen som kunde vara kul... sen när dessa sidor blivit gjorda (av dig eller andra) så länkar du till just dessa sidor, så kan folk se hur deras idéer blev förverkligade.
Jag har gått och drömt om en jätte bra idé jag har haft i några månader nu. Den skulle utan tvekan bli en succé och man skulle definetivt tjäna pengar på den. Tyvärr är det än så länge ett för stort projekt för lilla jag. Men vem vet, om något år kanske jag kan gå ihop med några andra och förverkliga drömmen (Om det inte är försent då, uuuh hemska tanke), det skulle vara jätte roligt :)
Om du inte vet vad du skriva om behöver du ingen sida.
..men om du ändå är tvungen så kan du prova tjäna pengar på "klick-program" på din sida (skriv om olika sådana). Det är riktigt roligt tills man efter några veckor inser att man aldrig kommer bli miljonär :e
Läs samtliga verk av Dostojevskij och gör en fyllig sida med analyser och tolkningar. Bygg sedan på sidan med andra författare.
Gör en sida som listar samtliga polisingripanden i Sverige sedan 1850 med klockslag, datum samt beskrivning.
Kategorisera samtliga poster och skriv en analys av varje brott hur det påverkat samhällsklimatet.
Gör en sida som i detalj beskriver hur kartellbildningar mellan japanska storföretag är uppbyggda och hur dom interagerar med varandra.
Gör en sida som handlar om Vägverkets roll på infrastrukturen i Sverige under efterkrigstiden. Använd enbart vokaler.
Gör en sida fylld med priatkopior och maffsiga mp3-låtar och maila adressen till BSA.