Ett företag som vi kan kalla "företag 2A" är ett företag som är med i en stor koncern, när sedan Ericsson lägger en liten order till detta företag så står det på ordern att den skall vara levererad till veckan 36. Detta godkänner företag 2A och skall börja tillverka dels verktyg och produkt som Ericsson har beställt.
Ericsson som handlar för kanske 260miljoner om året från hela koncernern är en stor kund inom den, men en liten hos detta företaget.
Igår (långt ifrån vecka 36) ringde Ericsson ansvarige upp koncern chefen och säger att de skall ha produkterna helst innan midsommar (vilken redan har passerat) annars slutar de handla från hela koncernern och inte enbart det indivuduella företaget 2A.
Hur kan ett stort företag som Ericsson dels helt frångå sitt ordergodkännande om leverans vecka 36 och sedan köra med sådan utpressning som det verkligen är. Eftersom det skulle drabba hela koncernern allvarligt, detta är horribelt!
Först måste jag säga att jag kan förstå din ilska och även hålla med dej. Men det kan ju oxå vara som så att Ericsson är pressade av ngn av sina samarbetspartners...de kan ju i sin tur blivit ombedda att korta ner tiden. De har ju (Ericsson alltså) ganska många företag de samarbetar med , tex Flextronic och fd Hp, lite osäker på vad hewlett& Packard heter idag...Men jag tycker ändå att ALLA företag skall ta och behandla varandra som de vill bli behandlade själva
------------------
Mvh /Annelie *RivJärnet och Heta Sidor*
Att oroa sej gör aldrig morgondagen lättare, det gör bara livet tristare idag
Stora företag som Ericsson etc har även satt i system att betala sina fakturor försent för att på så sätt tjäna in några miljoner i ränteintäkter. Om någon gör så mot dom själva så blir dom dock skitsura och hotar med inkasso...
Begriper inte vad Ericsson skulle få ut av att härja sådär. De skulle ju ändå inte få grejorna snabbare nånannanstans ifrån eftersom det företaget isf ligger ännu mer efter i starten... *suck*
Maktfullkomlighet..? :l
------------------
Det ser mörkt ut på Sveriges avbytarbänk