Jag har också råkat ut för det där ett par gånger. Jag kommer bara inte ihåg var. Men visst är det störande... x(
------------------
404 Name not found
9 svar · 161 visningar · startad av Chakotay
Har på sistone råkat ut för att flera tidningar på Internet haft en förbannad reklambanner för nå't "yaTack", som gör att man plötsligt (utan att ha klickat på bannern) blir "överfallen" av ett nytt, stort reklamfönster som far upp stup i ett istället när man försöker läsa tidningen! :(
I alla fall jag, kommer att bojkotta dom tidningarna! x(
Jag har också råkat ut för det där ett par gånger. Jag kommer bara inte ihåg var. Men visst är det störande... x(
------------------
404 Name not found
He he .... håller med det ä såååå irriterande.
Ändå värre är det när man skall surfa runt lite på nätet och så "RÅKAR" man trycka på en länk ( visar sig sedan att det är en porrsida ) och 2353465 fönster och 43645745765 sidor öppnar sig!
Går folk verkligen på sådant? Surfar man vidare på något av de fönstrena eller sidorna som öppnas??
Jag blir så himla arg på allt som har med detta att göra...En hemsida MAX 2 fönster...
------------------
[McD - Burgers for the people!]
[Redigerat av McD den 10 jun 2000]
HAHA!!!
RÅKAR surfa in på en porrsida! :e
Bäst idag... ;)
Fast nåt som är ännu värre är när nån porrsite i USA sätter sig och skickar ut mess på ICQ:n...idag började det på jobbet. Fick runt 10 såna meddelanden bara idag...segt!
*stupfull signar ut*
argh.. jag hatar yatack.. jag bjöd ca 3000 kr för en skärm som var värd 5000 kr och vann den auktionen.. men skärmen får man inte pga. att man är under 18 år.. Då jag bjöd hade de INGEN text om att man behövde vara 18 år för att bjuda..
buhu..
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
använd adbuster. perfekt anti banner program! sådana måste man ha tyvärr :(
------------------
666 - I am the beast!
Att man råkar ut för lömska fönsterförökningsbakhåll på suspekta porrsajter är väl en sak, men att traditionsrika, svenska dagstidningar nedlåter sig till att ta in såna knep är vidrigt! x(
Mitt förtroende för dessa tidningars seriositet och goda omdöme sjönk rekordsnabbt till nära nog noll!
Skulle inte förvåna mig om många surfare tror att de fått något läskigt virus från sådana tidningars sajt, och undviker dem fortsättningsvis! :l
------------------
[Redigerat av Chakotay den 10 jun 2000]
[Redigerat av Chakotay den 10 jun 2000]
var kan man hitta adbuster då?
på tal om pop-up fönster så är det för------ att det öppnas ett fönster som täcker hela skärmen(t.o.m. start-menyn).
------------------
j a n s
h e m s i d a
m a i l
Enda sättet att bli av med den påträngande, överfallande reklamen måste vara att vi alla intensivt klagar på den, direkt till tidningarna - jag har redan börjat... x(
Kanske någon vill starta en bojkottningssida, där man kan se i förväg vilka tidningar som tar in överfalls-reklamen. :e
Jag kan ju då glädja debattörerna med att webForum inte har detta reklamkrav på sig, med hänvisning till den ideela driften. :)
Ett undantag dock...
*Denna webPlats sponsras av [griffel data].* :e
Detta beror på att de står för delar av servern, om det inte är hela... :)
Blir det tal om "smäck"-reklam ska jag personligen se till att vi hittar en ny plats att ställa servern på. ;)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum