alltså...är du ute efter att skicka från en telefon (wap) eller från webben?
------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
www.streetwise.se/fredrik/
8 svar · 917 visningar · startad av Mia
Hejsan!
Jag skulle behöva lite hjälp med en grej. Jag skulle vilja skapa en 'mailinglista' som ska skicka ett sms till alla som finns upplagda i listan.
Visst kan man skapa en lista på telefonen men det är inte det jag söker.
Någon som har något tips vart jag hittar det jag söker?
------------------
Mia
alltså...är du ute efter att skicka från en telefon (wap) eller från webben?
------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
www.streetwise.se/fredrik/
Från webben. Jag vill kunna skapa en milainglista som skickar ett sms till telefonnummer istället för till mailadresser.
Ungefär en alla@aa.se som skickar till telefonnummer. Tanken med det hela är att jag vill kunna meddela alla användare om t ex planerade mailavbrott.
En förutsättning är ju då iofs att mailen fungerar. Jag tar tacksamt emot förslag på hur man ska meddela sig med allas telefoner om mailtjänsten ligger nere...
------------------
Mia
För att du ska få göra detta så måste du ha ett avtal med en mobilleverantör. Vilket är dyyyyyyrt (1,5kr per meddelande/person). Du skulle iof kunna göra ett script som via nån gratistjänst som hooya skickar SMS. Men då kommer du få reklamtext med i meddelandet.
------------------
Can you tell a 3 year old what a slow modem is?
Vi har DOF-abonnemang. OCh det kostar redan rätt mycket...
Hur går jag då tillväga om jag vill kunna maila till telefonerna. Var kan jag läsa mer om SMS i allmänhet. Tror mer på nyttjandet av sms än wap. Alla telefoner kan ju ta emot sms.
------------------
Mia
Här http://www.mtn.co.za/
lägg upp dig som användare ... lägg in dina vänner i ditt konto ... skriv ett meddelande .. klicka för vilka du vill ska få det ... det bästa av allt ... GRATIS !!!
Vet inte om det finns ngn begränsning på max antal mess / dag ... men sidan är värd att undersöka !!!
Messen går iaf fram SNABBT !
------------------
*buttersmurfen*
Det står 5 meddelande/dag. Någon som vet om det betyder att man bara kan kryssa för fem kontakter gratis när man skickar ut ett sms eller om man får skicka ett sms och låta det gå till hur många som helst på en gång, bara det inte är mer än ett sms?
brorsan, tappade klockan idag på jobbet eller? Du drar upp en 5 år gammal tråd.
bättre sent än aldrig :P