När jag var liten stod det i skolböcker m.m. att man skulle sola sig mycket, bli brun och härdad så klarade man sig mycket bättre för förkylningar och allsköns sjukdomar. :D
Numer rekommenderas man ha både mössa och heltäckande klädsel på sig i solsken för att INTE bli sjuk. :(
Det är trevligt att sola eller speal beach volley boll när man är utomlands, men när man är hemma i Sverige är det bara jobbigt. Jag kodar hellre någon hemsida åt något företag. Eller skriver någon artikel om något intressant. Eller bara sitter och forskar rent allmänt om något jag tycker om.
OBS: Nedan gäller ej efter den 9/6-2000
Men nu skall jag åka och spela minigolf så vi hörs.
Sola och slappa på stranden är väl det bästa som finns :h
Sen när man blir för varm så tar man sig ett dopp och sedan börjar man om igen :e
beachvolley boll ´slinker också ned. Har spelat med en präst, det slår ni inte. Fick reda på att han var det först efter. Man kan ju undra vad han tyckte om mitt språk när jag tabbade mig :e
Ligga och pressa på stranden är inte kul, man blir bara rödbränd och får hudcancer. Snyggaste hudfärgen får man dock om man jobbar aktivt i solen, som de somrar jag jobbade åt HSB och klippte gräsmattor, rensade rabatter, städade gårdar och målade staket. Jag blev brun som en pepparkaka, inte brände jag mig heller och så tjänade jag pengar under tiden.
Sola gm att pressa är inte kul , man att vistas MYCKET ute i solen är toppen. Satt häromdagen (helgen) och rensade ogräs och pulade lite ...när det var duschdax på kvällen var axlar och skuldror gyllenbruna. Jag har lätt att bli brun och det stannar länge. MEN jag solar med måtta. Men för mej så är det SÅ härligt den dagen man solat och får smörja in sej med after sun
------------------
Mvh /Annelie *RivJärnet och Heta Sidor*
Att oroa sej gör aldrig morgondagen lättare, det gör bara livet tristare idag
Jo det kan jag iof hålla med om (eftersom jag har det som jag vill) "gubben min" blir som en liten kräfta ....Mina barn är som dag o natt. En "mulatt" banne mej och en liten "viting" Men hur lätt/svårt man än har det så....GLÖM EJ att smörja ....det skall ej gå för fort ;)
------------------
Jag var till Kreta förra sommaren (INGEN HIT KAN JAG SÄGA) 40 grader varmt !! Jag smorde mej med 12 de första tre dagarna sedan 8 i tre dagar och resterande på 6:an...Vissa tycker nog jag kunde valt högre eller så lägre faktor. Men jag bränner mej "aldrig" förutom som då ibland på nästippen...annars är jag en lyckligt lottad person...
Mmm och du ...ät lite Tzatziki från mej och ta´t lugnt med %
------------------
Bire så mycket som du och jag hänger framför skärmarna borde vi ha drabbats av punktvist solande ändå. Hmmm... kanske skulle byta ut elektronröret mot någon UV-variant i skärmen... :e