Åh, ja nu känns det mycket bättre redan! :) Tänk vilken skillnad det gör bara att se att det finns folk som bryr sig.
> I USA stämmer alla alla, försök få reda på vem som ger ut
> skivan och stäm dem sedan, väldigt jobbigt iofs,
> men du lär få ut en fet summa pengar.
> Annars så kan man ju sätta sk. watermarks på sin
> grafik osv.. men det är inte mycket som hjälper.
Matti,
När jag väl får reda på vem som gett ut CD-skivan och vad som finns på den tänkte jag att man kanske kan slå sig ihop med de andra som drabbats. Vi får se hur det går.
Vattenmärkning låter jättebra, men jag har hört att det inte funkar så bra på enkla (gif-) bilder som mina?
Nu kör jag med en egen variant och sätter mina initialer på alla bilder (oftast osynligt). På det viset kan jag iallafall bevisa att de är mina. :)
> Hur ser dina blider ut? Någon sida???
> Så vi kan hålla dig informerad!
McD,
Tack för det! Jo, jag har en sida, men det känns lite nervöst att lämna ut adressen. Det har varit så skönt att få vara lite "anonym" på det här trevliga stället, men nu verkar det som om jag blir en regelbunden gäst och då är det väl inte mer än rätt om ni får se min sida när jag får se era: http://www.graphicgarden.nu/
Ni är nog inte precis i den kategori mina vanliga besökare är, så var snälla... :e
> Men risken finns att folk som gör det kopierar bilderna
> och skriver att man får kopiera dom fritt och då har
> man ingen aning om vad som gäller.
Swey,
Jo, det är det som är det största problemet. Suck!
Petra,
Kram till dig med! :) Jag tror att de flesta CD's som finns att köpa är OK, så du behöver nog inte oroa dig för att använda dem. Om/när jag får reda på vad just den här CD'n heter ska jag skriva det här.
*Maja*