Just det! Vi har ett ansvar som människor att försöka få bort (barn)misshandel, barnporr m.m.
När jag satt här framför min skärm och åt några kakor (choklad) och drack lite saft (apelsin), så slog det mig! PANG!!
Hur många gånger har man inte tyckt synd om sig själv pga lite otur, lite ont i ryggen, a bad hair day, lite hosta eller något annat strunt.
Personligen så tycker jag synd om mig själv rätt ofta, men när tänker man på den som det verkligen är synd om? Inte ofta måste jag säga medans jag kryper under bordet och skäms :(
Förutom de som råkar illa ut i krig och sånt, så menar jag allt som händer barn. Det är allt från misshandel till at bli såld som sex slav till någon gammal gubbe och få leva som prostitueras hela sitt liv....som inte blir länge. Antingen blir man misshandlad till döds eller blir det en överdos av något skit! ÄR detta vettigt!! NEJ!!!
Vad kan man göra? Som en indevid så kan man nog inte göra så mycket, men tillsammans så kan man övervinna vad som helst. Hur? tja, det finns säkert många sätt men jag tänker själv på att bygga upp en plats på nätet (Anti drog, misshandel, barnporr..typ) där man kan läsa om vad som försigår i vår grymma värld och vad man kan göra m.m.
Såna här siter finns redan, men en mer kan säkert göra mycket.
Detta är vad jag vill göra, men jag kan inte göra det själv, så jah letar efter folk som kan hjälpa till med grafik, kodning, programmering, fakta sökande m.m.
Jag vet att många har mycket annat att göra, men detta är ett projekt utan deadline, det få ta den tiden det tar.
Finns det någon som är villig att ställa upp?
------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumsledare
True Design
-=-=-=-=-=-
[Redigerat av Hallgren den 02 jun 2000]