webForumDet fria alternativet

Vi har ett ansvar!

Politik & samhälle

39 svar · 425 visningar · startad av Hallgren

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg
Frågan#1

Just det! Vi har ett ansvar som människor att försöka få bort (barn)misshandel, barnporr m.m.

När jag satt här framför min skärm och åt några kakor (choklad) och drack lite saft (apelsin), så slog det mig! PANG!!
Hur många gånger har man inte tyckt synd om sig själv pga lite otur, lite ont i ryggen, a bad hair day, lite hosta eller något annat strunt.

Personligen så tycker jag synd om mig själv rätt ofta, men när tänker man på den som det verkligen är synd om? Inte ofta måste jag säga medans jag kryper under bordet och skäms :(

Förutom de som råkar illa ut i krig och sånt, så menar jag allt som händer barn. Det är allt från misshandel till at bli såld som sex slav till någon gammal gubbe och få leva som prostitueras hela sitt liv....som inte blir länge. Antingen blir man misshandlad till döds eller blir det en överdos av något skit! ÄR detta vettigt!! NEJ!!!

Vad kan man göra? Som en indevid så kan man nog inte göra så mycket, men tillsammans så kan man övervinna vad som helst. Hur? tja, det finns säkert många sätt men jag tänker själv på att bygga upp en plats på nätet (Anti drog, misshandel, barnporr..typ) där man kan läsa om vad som försigår i vår grymma värld och vad man kan göra m.m.
Såna här siter finns redan, men en mer kan säkert göra mycket.

Detta är vad jag vill göra, men jag kan inte göra det själv, så jah letar efter folk som kan hjälpa till med grafik, kodning, programmering, fakta sökande m.m.

Jag vet att många har mycket annat att göra, men detta är ett projekt utan deadline, det få ta den tiden det tar.

Finns det någon som är villig att ställa upp?

------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumsledare
True Design
-=-=-=-=-=-

[Redigerat av Hallgren den 02 jun 2000]

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

I'm with you :)

------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.

Medlem sedan apr. 2000521 inlägg

Kan väl aldrig bli för många sidor som arbetar mot alla former av förnedring eller hur.
Självklart vill jag vara med på en hörna om jag kan. Skrik bara till om vad jag ska/kan göra så sätter vi väl fart

LeJa

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

I´m on!

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Hmm... "Webbfolk mot våld" Yes !

Jag är med !

------------------
</BIRE>
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>Webbplatsen hittades. Hoppas på svar...</A>
<A HREF="mailto:webmaster@livsstilsbutik.com">*** - The password to the beast</A>

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag är också med på idén. Till att börja med kan ju alla här på WF gå med i Amnesty och BRIS.

------------------

1010011010 - The binary number of the beast

jag e med !!! :)
soft med lite engagemang!
men mer konkret; ungefär vad ska siten innehålla?

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Jag är med!!
Kanske inte kan bidra så mycket med kodning och så men att leta fakta skulle jag kunna ställa upp på.

Säg bara åt mig vad jag skall göra så skall jag göra mitt bästa.

------------------
Mvh Chavez

Medlem sedan dec. 1999483 inlägg

Jag kan också hjälpa till med cgi, html eller något annat

------------------
/Emil Hesslow

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Jag är med , helt klart !! http://www.annelie.nu/pedofilanti.html

Kanon initiativ , ju fler sidor desto bättre !!!!

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*
Att oroa sej gör aldrig morgondagen lättare, det gör bara livet tristare idag

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Jag hoppar oxå på

------------------
-------------------------
Joakim Ewenson
http://www.ewenson.net
joakim@ewenson.net
-------------------------

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Jag ställer gärna upp!
Bra initiativ Hallgren :)

//M@rtin

Medlem sedan dec. 1999693 inlägg

en kompis till mig blev misshandlad av sin farsa. jag sade inget till nån vuxen och en dag var hon bara borta. hon hade då tagit livet av sig. det var ingen nära vän, men jag kände ändå ett männskligt ansvar.
Att inte hoppa på detta vore som för mig att själv misshandla, även om det inte är riktigt samma sak.

Jag gillar bire's namnförslag!
Webbfolk mot våld!
det klingar bra!

hallengren:
du kommer till himlen enligt mina kontakter! :)

------------------
me, my self and I

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

*kramar och pussar på Hallgren*

Jag älskar ditt engagemang och ställer givetvis upp med vad du vill att jag ska göra. Är ju ingen programmerare så det får väl bli lite grafik och sånt.

------------------
/Petra

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

WOW!!!!
13 som vill vara med och på så kort tid!
Nu vet jag inte hur jag ska reagera :r

Innan vi går in på hur allt ska byggas upp, så tänker jag vänta en dag eller två så att så många kan anmäla sig.

tyvärr så är jag inte så bra på att uttrycka mig ;) men jag måste säga att jag är otroligt stolt över att ha er som vänner och jag är helt säker på att vi kan göra det här till en stor grej.

------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumsledare
True Design
-=-=-=-=-=-

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

En stor eloge till dej Hallgren

Vill gärna lägga lite energi på detta.

/Ingrid

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Räkna in mig också.

Hallgren for president.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Väldigt bra timing på detta då en av mina bekanta råkade ut för en brutal misshandel härom dan..

Läs själva: http://www.aftonbladet.se/nyheter/0006/01/bjorne.html

------------------
</BIRE>
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>Webbplatsen hittades. Hoppas på svar...</A>
<A HREF="mailto:webmaster@livsstilsbutik.com">*** - The password to the beast</A>

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Faller gladeligen in i ledet.

mvR

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Väldigt bra timing på detta då en av mina bekanta råkade ut för en brutal misshandel härom dan..

Fyfan, otroligt obehagligt. Och till på köpet bor jag på Södermalm. Blir till att ta med sig rambokniven när jag ska ut på kvällarna hädanefter.

Aftonbladet visar återigen sitt osmakliga sätt genom att sätta ut hans taxerade inkomst. Vad har det med att han vart misshandlad att göra?!?!!?

------------------

1010011010 - The binary number of the beast

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)