webForumDet fria alternativet

Tur hade jag vid poliskontrollen

Småprat

40 svar · 450 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

Lite för fort gick det nog, men vad de höll på med vet jag inte för invinkad blev man aldrig...
Kanske ska köpa en trisslott. ;)

mvR

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

jag fick faktiskt "mängdrabatt" en gång. Fruktansvärt pinsamt , jag låg efter en Volvo som körde om och jag hakade på trots att jag visste att det eg. var omkörningsförbud....sedan kom en omkörning till...samma visa. Efter ett tag så fick Volvon "eld i baken" jag undarde varför...kollade backspegeln..HMM polisen !! 800:- pga av TVÅ omkörningsförbud hade det vart ett hade jag fått betala 1200:- Detta inträffade 1989. Samma år som jag sökte till Securitas , jag fick tjänsten men fick ej köra bil i arb. pga denna incident....Däremot jobbade jag med en tjej som vi fick reda på efter 1½ år att hon ej ens hade körkort , men jobbade som bilbunden hundförare !! DET NI . De kollar mej men kollar ej om de innehas ngt körkort...

------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )

Medlem sedan feb. 2000220 inlägg

Hehe. Jag hade också skönt flyt för någon vecka sen, kom dundrandes i 80 km/h på 50-väg, men polisen med lasermätaren siktade på mötande trafik. :e

------------------
tl@beta.telenordia.se
http://oviss.framtid.nu

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag har en rostig Honda Civic -79 (En sån som Hightower slet ut framstolen på i Polisskolan..) och blev stoppad för en månad sen av den lokala bylingen.

Inget bälte.
Körde aningen för fort.
Bara ett fungerande framlyse.
Mycket slitna däck.

När dom såg att det var jag så flinade dom lite föraktfullt samtidigt som dom började syna bilen allt vad det gick.

Efter nån minut sa den ene: "För kännedom så är ett halvljus ur funktion, du kan väl ta och byta det nån dag?"

Vad ska man säga ?
Tur man bor granne med polismakten :e

------------------
Krister Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Som jag alltid har trott alltså... alla är inte lika inför lagen... :e

mvR

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Precis Rikard !

En del står över lagen.
Jag bor granne med den:
:e

------------------
Krister Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Själv kom jag i 75 på 50-väg, då jag tänkte att "polisen står säkert bakom hörnet..." Jag hann inte mer än bromsa ner till 50 förrän polisen stod där och siktade med pistolen på mig. :D

------------------
Kim Halderot - styled by a barber

kim@finansvalpen.nu

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Hehe!

Fastnade bakom en riktigt slö förare som höll prick 50 på en väg jag i vanliga fall alltid håller minst 80-90. Det är verkligen en fin helt öppen ganska rak väg.
Eftersom jag egentligen borde ha glasögon när jag kör bil (kände optikern...jag var på gränsen) så såg jag inte att det lite längre fram stod en poliskontroll. Kändes ganska bra att man inte körde om... *puh*

Förresten, jag har aldrig betalat en parkeringsavgift och aldrig heller fått parkeringsböter. Även om jag parkerar i flera timmar inne i centrala Göteborg. Vad sysslar P-Nissarna med? :e

Fick upp min nya Polo i 195 km/h idag...nog dåligt! ;)

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Tur att man inte har bil :e

Men det går att åka dit på två hjul också. Skulle köra ned en kompis till ett ställe och mötte en av de där otäcka strajpade bilarna. 300 kr för mig och 450 för han som satt bak.

Tur att de inte märkte mitt trim :)

Men en sådan otur man kan ha då.

------------------
Mvh Chavez

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Sist jag åkte dit så fick jag två forköningar på tre dagar.... Suck/dyrt

En kille här i stan har ju blåst snuten ett antal gånger. Sist var han väl uppe i 250 km/h på 50-vägar här i stan!
Visserligen nattetid, men ändå!

------------------

kim@finansvalpen.nu

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Roligast jag varit med om var när jag liftade ofta mellan Luleå och Skellefteå. En måndagmorgon så fick jag och min kompis lift med en kille som säkert var handelsresande (man ser sånt när de har kavajen hängande i bakrutan).

Nåja, killen körde som en biltjuv så fort gick det. Jag sa lite snällt att han skulle ta det lungt i en backe där polisen brukar stå och kolla (man är van liftare) och han fnös bara och tryckte ner foten ännumer.

Klart killen blev invinkad... sån tur var hade polisen inte fartkontroll men däremot hade han ett trasigt framlyse så han fick påpekande om detta (men inga böter).

Färden fortsatte och jag berättade att det fanns andra ställen där polisen gärna stod. Han sa att han minsann aldrig åker fast i poliskontroller och detta var nu första gången.

Efter några mil till och fortfarande i farter på 130-140 km/tim så dök ytterligare en poliskontroll upp. Killen tvärnitade ju förstås för att få ner farten och han blev stoppad.

Då vände han sig om och frågade om jag var snut.

Han fick böta en tusenlapp eller nåt, men detta var innan de hårdare lagarna så han fick behålla lappen.

------------------
/Petra

Kim:

Ursäkta mig nu men:

En sån jävla idiot ska fan inte ha nåt körkort!

Den är en sak att köra fort på motorvägar och dylikt, men i stan får man fan hålla sig! BLir så förbannad på sånt...

En kompis blev påkörd av en sån idiot för inte så länge sen. Han hann iofs nästan bromsa helt men min kompis flög ändå en bra bit. Blir så förbannad på sådana omogna personer som sätter sig bakom ratten och ska stajla sig för kompisar och tjejer.

250km/h inne i stan borde det ju fan vara dödsstraff på!X(

Ja, det var ju inte mitt i centrum direkt. Katrineholm har ett antal långa vägar ute i skogen där det inte åker så många bilar på dagen ens. Definitivt inga bilar på kvällen. Det är alltså vägar där man skulle kunna ha åtminstone 70, eventuellt 90.
Detta är alltså på natten och han blåser snuten hela tiden.

Visst är det idiotiskt, men det är som sagt inte där det finns fotgängare.

------------------

kim@finansvalpen.nu

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Älg, rådjur...

Träffar du på en älg i 250 så är du död.
Fyfan för de som kör fort.

I förrgår körde min kompis flickväns kompis ihjäl sig. Han var 21 år. Klippte två björkar.

För ca tre veckor sedan så körde två killar som jag känner rätt så bra in i en älg och for över på andra sidan vägen och krockade med en mötande bil.

En av dem vet jag inte hur det är med men det har iaf. varit VÄLDIGT illa.
Den andra killen har bland annat spräckt gommen om jag inte hörde helt fel. De fick ta hjälp av passfoto för att se vem det var...

Jag har själv voltat med en Camaro.
Det hade regnat och vi kom i ett par kurvor i ca: 50km/h och så studsade det ut ett rådjur. Föraren, min svåger väjde och fick sladd på bilen.
Han försökte räta upp men det gick inte så bra. Vi snurrade runt och började åka baklänges och sen skar vänster bakhjul ner i ett dike så att vi voltade och blev liggandes på taket.
Vi fick ta oss ut genom bakrutan.

Tacka min skola för att de har arrangerat trafikdagar där vi fått "låtsas-volta" och lärt oss ta oss ut genom fönsterrutor...

Jag har fått en j*vla respekt för fart ska ni ha klart för er.

Ge fan i att köra ihjäl er...

------------------
- Erik Hellström -
http://3d.burken.nu

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

cykel = bäst

------------------
Per Sandström
http://www.sandstrom.f2s.com/
Des Cornichons Au Chocolat

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Argh!... nu blir jag ju rädd och vågar inte ta körkort :(

------------------
Jag har ingen chans...

nanne.net

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Joo, körkort ska man ha! Mycket praktiskt när man ska åka och hämta käk på Max... ;)

Fast det är inget kul att tuffa runt i en liten Peugeot 205 GTi när sambons brorsa kommer glidande i en kolsvart Corvette från 69!
För att citera sambons andra brorsas högst spontana reaktion vid åsynen: "Har han köpt en Corvette?? Jävla gris!" :e :e :e

[Redigerat av Q den 29 maj 2000]

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Gamla gubbar på 72 bast som ser 5 meter framför sig borde inte heller få köra bil ... !!!

Hade en som som körde ut rakt framför mig när jag åkte båge en gång ... !

Det gjorde jäkligt ont kan jag säga !

Inte till att börja med ... men ett par veckor efter ... en hel sommar förstörd ... *grrr*

------------------
elfwing

Hehe...nu på lunchen lade jag precis ett bud på en benvit Ford Mustang Cabriolet från 64. Hehe...

49 000:- erbjöd jag honom...får jag den för det så blir det ös i sommar! Då säljer jag min två veckor gamla Polo! :e

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)