Håller med Freestyler fullständigt! Varför spelar göteborgslagen bara på Gamla Ullevi för..? Jo, därför att det skulle bli för ödsligt på Nya... :e
Kul värre att åka på bortamatch och höra publiksiffran... "Idag har vi 5382 personer här på Gamla Ullevi/Ryavallen/planen bakom Bengts korvmoj!"
Deeet har viii på träning! ;)
När jag ändå är i tagen hörde jag en schysst definition på det här med Sveriges Framsida häromdan:
"Visst är det Sveriges framsida såtillvida att det är där man torkar av sig om skorna innan man kliver vidare in i Sverige..." :e
Vi ser hur solen stiger upp över Råsunda
Vi ser hur Hovets is ligger blank och klar...
för upplysningsskull så spelas matchen på NYA ULLEVI som tar in 60 000 personer!!! råsunda verkar helt plötsligt så litet :e
anders johansson: jag bor i Alingsås sedan 5 år, men jag räknar mig själv som göteborgare ändå!
en sak till angående sthlm och gbg:
citerat på stan, en konversation mellan en göteborgare och en sthlmare:
- Du där, ni i göteborg har ju ingen tunnelbana!
- E du go eller?, vi är stolta över våra spårvagnar så vi gräver inte ner de i marken som de gör i sveriges rövhål! :e
Med facit i hand är det bara att erkänna att 32000 är en härlig publiksiffra! Hur kan ni hålla på lag som Öis, Gais och Ifk när BAJEN finns! Där kan man snacka om heavy-metal!
Bajen, bärs och raka... Nää, vänta nu, så var det inte...
Bajen, bärs och moskéer på söder! :e
För att bli lite halvseriös börjar jag bli sur på media... Bengaliska eldar är som alla vet numera förbjudna på läktarna och renderar böter för hemmalaget.
När Bajen Fans eldar järnet på Söderstadion är det stämning på läktarna enligt media, men skulle nån i Black Army få för sig att köra lite bengaler på Råsunda har genast BA skämt ut sig och stora rubriker om att AIK får böter...
Visst, det är fel att elda i bägge fallen men när det gäller BF är det närmast glorifiering! Jag blir vansinnig på mediernas särbehandling av Bajen Fans år efter år. Ska de inte lära sig nångång..? :l