Gå till din lokala flygklubb och fråga om någon vill hjälpa dig(det finns med all säkerhet folk som mer än gärna hjälper dig).
Försök INTE lära dig flyga själv(om du inte har enormt mycket pengar)...
Det är svårare att flyga en RC-helikopter än att flyga en riktig fullstor helikopter...
Kyosho har fina nybörjarmodeller.
Det finns säkert fler fabrikat som har bra nybörjarmodeller också men Kyosho är duktiga på att ha reservdelar i lager.
Jo jag vet att det är jättesvårt... men det var det att formatera hårdeisken första gången också :e
Det är ont om flyklubbar här upp där jag bor tyvärr...
Jag hade tänkt mig en el-heli så att jag skall kunna köra inomhus där det inte finns nån vind... det borde ju vara lättare än ett bensindrivet kraftmonster som man tappar kontrollen av direkt...
Funderar också på att köpa endast helikoptersatsen, och bygga på den medans man spara pengar. För det är ju Radiostyrningen som är dyr. Och har man helikoptern färdig, så vill man nog väldigt gärna har resten... Diciplin kallas det :e
Om du nu måste lära dig flyga själv så tycker jag iaf. att du borde skaffa dig en simulator.
Man kopplar sändaren till datorn och kan sen flyga runt med både flygplan och helikoptrar...
Om du inte vill köpa en simulator heller, så skyll inte på att du inte visste att det var svårt när du kraschar(jag vet att du kommer att göra det :e)...