webForumDet fria alternativet

Javaprogrammerare

Programmering

6 svar · 269 visningar · startad av sgtpepper

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg
Frågan#1

Det vore intressant att veta hur många (om någon) förutom jag som programmerar Java och då främst JSP/Servlets, JDBC och EJB här på WF.

Skulle vara kul att kunna diskutera detta med någon ;)

------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu

[Redigerat av sgtpepper den 14 maj 2000]

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

Gör oxå en hel del i java.. för det mesta rena datalogiövningar.. men även min här så populära epost-samlar-robot :) haha :).... skulle oxå uppskatta om det kunde skapas en java-avdelning.. :)

Kul! Tyvärr så verkar det som om det endast är du och jag som pysslar med java :(
Men det kanske tillkommer fler medlemmar så småningom som också vill diskutera det ballaste programmeringsspråket :e

------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu

PS. Peter_B: Jag kikade på din sajt www.scorpiondata.com, klickade på "Om företaget" och såg att du pluggar till civilingengör!! :o

Civilingenjör heter det juh! Ändra fort!! :h
DS.

------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

Haha, jo jag vet att det står fel :) har bara inte orkat ändra.. :)

men jag kan säga direkt att jag är oskyldig, det var mattias som skrev den sidan... :)

håller med om att java är det absolut coolaste språket. iaf för rena programmerings-problem. det är ju så lätt med datastrukturer och så.. och objekt kommer helt naturligt, till skillnad från de flesta andra språk... :) nä... webforum.. gör en java-avdelning!

Det har faktiskt tillkommit en Java-avdelning nu :)!!! Kolla under OS & Program / Java. Jag hoppas att det ansluter sig en massa Javaintresserade medlemmar så att det blir lite fart i det forumet.

------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu

Medlem sedan mars 2000475 inlägg

äger boken "secrets in java" men har inte haft tillfället till att läsa igen den, men någon dag skall jag göra det.

har nu på sistonde mest sysslat med asp och lite javascripts, men det är stor skillnad. ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)