Jag kan förstå Rikard och CyberPet, men samtidigt så måste jag säga att jag, som inte så ofta skrattar spontant har haft en hejdlöst roligt åt "tramskonversationerna".
Mitt förlag är att webForum ordnar till en plats dit man kan gå för att föra dessa diskussioner. Det jag tänker på är en chat eller något liknande. Är detta möjligt? - borde vara det!
En lösning är nog nödvändig för att inte osämja eller "tvingande" regler ska uppenbara sig.
Jo det kan jag hålle med om. Ibland så går det lite väl lång utanför ämnet. Visst ibland kan det vara kul med en lustig och ganska onödig kommenter men det går till överdrift ibland.
Ett chat skulle ju vara jättebra. Särkilt när antalet som är onilne på sidan ökar hela tiden. Är det möjligt för er på webforum att skapa ett chat rent teknikst :q
Å andra sidan är det väl ingen som motsatt sig just att man i detta forum får diskutera struntsaker utan vikt antingen för sig själv eller omvärlden?
Vad Rikard var ute efter (tror jag) var att seriösa inlägg inte skall komma bort i sammanhanget genom att några skojfriska individer gärna vill skämta om allt. En sådan åsikt finns det till viss del fog för tycker jag.
en chat borde väl gå att fixa, väldigt många av dom som besökar webforum sysslar mycket med asp, php eller perl (cgi) (verkar det som iaf). och om nån gör en enkel chat åt webforum skulle dom väl kunna få lite credits i form av en länk till deras sida eller nåt.
På sätt och viss tycker jag faktiskt också att det vore trevligt att bibehålla tramsdiskussionerna här. De livar upp webForum...
Precis som a nämner ovan motsätter jag mig inte på något sätt detta - jag vill bara poängtera skillnaderna mellan seriösitet och socialitet.
Visst tramsdisskutionerna kan ju vara kul. Men nu när det kommer så många nya till webforum så riskerar ju det "riktiga" inläggen att försvinna i mängden.
Jo, att det tramsas är kul... men inom ämnet tycker jag!
Det är när det flyter ut till mest trams och det inte tillför något annat än roliga påhopp på varandra medan början på tråden kanske var en diskussion om senaste tokiga lagförslaget från vår regering... eller varför Ling och Ally kysstes.
Freestyler och Swey...
Hur var det med att hålla sig till ämnet? ;)
Jag tror inte att Ling och Ally har något med diskussion kring "Tramssnack" att göra.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25