webForumDet fria alternativet

Förbjudet att fråga?

Om webForum

10 svar · 215 visningar · startad av Swey

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg
Frågan#1

...om forumledare och moderatorer?

Fattade inte varför tråden stängdes. Verkar som om man inte alls får fråga om vad som helst här.

Hmm... sånt är väl livet... tröttnade på detta nu...

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Men det är väl kanske så att du fick det svar som behövdes. Du frågade om forumledare och du fick ett svar. Det var allt som behövdes. Vill du veta mer så står det ju vart du ska vända dig.

------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam

Ville kanske fortsätta diskussionen ...

men det fick jag inte! :l

------------------
/mvh Swey

Programmera Php
swey@tjohoo.se

[Redigerat av Swey den 12 maj 2000]

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Du får gärna diskutera vidare men du kan kanske göra det i en annan tråd.

Tråden stängdes p.g.a. den anledning som angavs, nämligen att jag vill kunna hänvisa till tråden vid senare tillfällen.
Om tråden innehåller 25-30 inlägg så är det inte längre så smidigt att hänvisa dit.

Ah, lite lustigt sätt du gör det på. Kanske bättre att ha ett forum just för information som man kan hänvisa till?

Men frågan som jag tänkte ställa var. Varför ska det finnas både forumledare och moderator? Trodde det var samma sak först.

------------------
/mvh Swey

Programmera Php
swey@tjohoo.se

Jo, det är ju en tanke förstås men det är väldigt sällan som jag använder trådar för att sedan hänvisa till dessa.

Hur som helst... angående din fråga. Blev inte den besvarad i http://cgi.webforum.nu/wf/Forum36/HTML/000314.html ??

Vitsen var nämligen att det skulle vara ett så uttömmande svar som möjligt och att eventuellt de som var intresserade av att moderera skulle ta del av den tråden.

Nåväl... en forumledare ansvarar för sitt område och ser bl.a till så att den delen marknadsförs och att det råder ordning och reda i forumen.

En moderator håller ordning på sitt enskilda forum och ser till att det hålls rent från inlägg som inte tillhör ämnet.

När det gäller rättigheter så har forumledaren rätt att kontrollera samtliga forum inom området medans moderatorn endast har rättigheter inom sitt eget forum.

Vitsen med detta? Jo, nu när det blir fler områden så blir det helt enkelt för mycket för en person att hålla koll på allting så därför tar forumledarna över den biten och jag kan sola resten av sommaren :D

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Kjell, du gillade helt klart inte mitt inlägg mellan ditt svar och Swey´s fråga, då du "råkade" ta bort det ;)

Fast jag förstår, det är lättare att hänvisa om hänvisningen innehåller EN fråga och ETT svar.

Ha det underbart

///Patrik

njaa... låt oss säga att det i vart fall inte tillförde något av vikt ;)

Vad stod det?

------------------
/mvh Swey

Programmera Php
swey@tjohoo.se

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Nej, men Kjell. Ska jag i egenskap av att vara frånvarandeledare behöva ta dig i örat... ;)

mvR

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Mitt otroligt viktiga inlägg är borta för alltid :(
Och jag som inte ens minns vad jag skrev :q

Många ironiska inlägg av mig idag, har ni märkt det?

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)