webForumDet fria alternativet

utslängd av polisen men nu tillbaka!

Småprat

19 svar · 275 visningar · startad av a

Medlem sedan maj 2000755 inlägg
Frågan#1

Hej jag blev avstängd från webforum av någon anledning, antagligen för att jag gjorde för många inlägg eller ville vara anonym, bara herr webforum vet?

Hur som haver, nu är jag tillbaka!

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Welcome back :e

Hm.. låter lite underligt att du skulle blivit utslängd från webForum (utan anledning?).

Jag hade en liten teori om att du, a, var Sune men med ett annat namn.. men.. den håller inte riktigt..

------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

*Utslängd för att ha gjort för många inlägg?
Nja, då ligger Matti starkt i riskzonen :)

*Utslängd för att vara anonym?
Kanske, varför inte skriva något? T.ex. "Kalle Anka" som smeknamn eller nått?
Varför vill du vara helt hemlighetsfull?

Fick du inget besket om varför du blev utslängd heller?

------------------
/mvh Swey

Programmera Php
swey@tjohoo.se

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Jag tror det är Jani från IDG.se :e

------------------
Per Sandström
Des Cornichons Au Chocolat

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Hej a och välkommen tillbaka!

Tro det eller ej, jag passerade Kjells bostad i måndags, gjorde en kort blixtvisit och nämnde faktiskt just dig eller snarare var du tog vägen. Han sa, som jag uppfattade det, helt spontant att det finns några användare som hade bett om att få ett nytt användarnamn. Denna procedur går till på så sätt att det gamla namnet tas bort och ett nytt registreras av användaren. Hur det var i ditt fall visste han inte, men däremot anade han att det var på motsvarande sätt.

Jag lägger nu ingen värdering i vad som har skett och/eller varför, men anar att du kommer att få besked även från Kjell. Om inte annat om vad han tror har skett.

Vad jag vet har ingen hitintills blivit utslängd från webForum. Inte heller tror jag att någon någonsin kommer att bli det, med hänvisning till praktiska aspekter; användaren kan alltid registrera sig under ett nytt namn. Däremot försöker vi alla vara tydliga vad gäller våra regler och vilken "ton" som lämpar sig här. Vad jag har sett av dig hitintills har du både följt reglerna samt visat att du inte har haft några som helst problem med att följa "tonen". ;)

Slutligen, som forumledare (en titel som förändrades idag!? ;)) önskar jag dig varmt välkommen tillbaka och beklagar att du på nytt tvingas posta inlägg som tusan för att slå Matti, Bire, Brimba m fl för att komma upp på den införda och tydligen ganska attraktiva Top 25-listan. ;)

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Topp 25?
Jag har aldrig sett någon sådan lista. Finns det verkligen en sån? Var är länken till den isf.?

------------------
/mvh Swey

Programmera Php
swey@tjohoo.se

Klicka på texten medlemmar högst upp till höger på denna sida. Voila!

Oups! Inte på denna sida, på den sida som listar inläggen...

mvR

[Redigerat av Rikard den 11 maj 2000]

Ja, jag är med och snart på topp 5 också :)

Men länken fanns inte alls på den sidan du sa.

------------------
/mvh Swey

Programmera Php
swey@tjohoo.se

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Freestyler, ligger nog något i det :)

beklagar att du på nytt tvingas posta inlägg som tusan för att slå Matti, Bire, Brimba m fl

a gillar ju inte lull-lull så jag slipper nog oroa mig :)

------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.

Medlem sedan feb. 2000438 inlägg

Topp 25: http://cgi.webforum.nu/wfcgi/memberlist.cgi?a=5

/Csson

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Oooops såg att man hade en "hedrande" 8:e plats får nog låta bli att vässa pennan så fort. För jag gick med så sent som 1/4 *ler*

------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Hittils har ingen på webForum blivit avstängd och om a inte är en av dem som bett om ny identitet (vilket är några som gjort) så vet jag faktiskt inte vad som hänt :q

Däremot (som Rikard nämnde) så undrade vi vart a hade tagigt vägen och en kontroll i medlemslistan visade att det inte längre fanns någon a.
Jag tog då för givet att a tillhörde en av dem som bett om ett nytt användarnamn, men så var alltså inte fallet?

En möjlig teori kunde vara att du försvann under något av dom två tillfällen då vi hade skrivfel på servern. Vi hade då en del korrupta filer som följd av detta men borde rimligen drabbat någon mer i så fall.

En annan teori är om du blivit raderad av misstag men det låter lite väl långsökt tycker jag...
Nu är jag ju inte ensam administratör så jag ska fråga även Sune om han har varit inne och "pillat" på adminsidorna, men han brukar i så fall alltid meddela mig detta.

Så svaret på

bara herr webforum vet?

blir nog att inte ens han vet...

Däremot tycker vi det var kul att du registrerade igen. Det blev onekligen lite tomt då du försvann :)

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Hej jag blev avstängd från webforum av någon anledning, antagligen för att jag gjorde för många inlägg eller ville vara anonym, bara herr webforum vet?

Det stärker min tro att du är Jani från IDG, som jag beskrev i ett tidigare inlägg!
Varför bli utslängd såvida du inte var en spion? Skall du vara spion kan du åt minstone vara det öppet ;)

Jag tror det är Jani från IDG.se

Har inte jag patent på det citatet?
Troligtvis kan jag stämma dig nu, och bli inte förvånad om det dyker upp ett brev stämplat "POLISEN" någon dag i din brevlåda.
Ha ett bra liv, vi syns om 200 år!

///Ännu en som lever i verkligheten

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag tror att "a" är Bill Gates och pga rättegången i USA så har Wf fått klara sig självt...

*asflabbar*

-Hur dåligt blev inte detta inlägg då ???

:e

Jösses, jag måste skärpa mig nu !

Welcome back "a" !!!!!

------------------
Krister </BIRE> Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com

Medlem sedan apr. 200049 inlägg

...

[Redigerat av abba den 12 maj 2000]

Medlem sedan maj 2000755 inlägg

Därför att jag är den jag är, dvs mig själv och ingen annan kan jag bara konstatera att jag inte heter Jani...

Antagligen försvann min identitet samtidigt som det första serverfelet, jaja det spelar inte så stor roll.

Kanske var det tur att det var jag som försvann, tyckte ju ändå inte att det var viktigt med att stoltsera med antalet inlägg och onödiga titlar.

[Redigerat av a den 12 maj 2000]

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Brimba, :e :e :e

En annan sak som om möjligt är ännu mer märklig är att det tydligen inte finns några inlägg från din tidigare registrering??

Det är ju rena HTML-filer och borde aldrig kunna försvinna från servern men söker man på inlägg gjorda av a så hittar man inte dom gamla sidorna.

Eventuellt kan detta bero på ett serverfel som jag har för mig att vi hade för en 2-3 månader sedan. Telenordias server låg nere ett par dagar och när allt fungerade igen så minns jag att det fattades en massa inlägg.
(vilket det var lite rabalder kring)

Det visade sig att Telenordia hade lagt in en alldeles för gammal backup av sajten vilket resulterade i att vi "gick bakåt i tiden"

Om jag minns rätt a, så gjorde du ganska många inlägg på relativt kort tid och det är ju möjligt att detta inträffade just vid denna tidpunkten.

Det skulle i vart fall förklara gåtan om ditt försvinnande samt att inläggen saknas.

Nåväl, nu är ju allt som vanligt igen :)

Sök igen Kjell, det fungerade när jag sökte igår...

mvR

ahh... hittar dom faktiskt om jag klickar på profilen.
Jag sökte på användare a i den vanliga söken och då genereras flera sidor men a figurerade inte på någon av dem.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)