webForumDet fria alternativet

jag har samlat alla era email adresser!

Småprat

27 svar · 823 visningar · startad av Peter_B · sida 2 av 2

Frågan, av Peter_B

Ahhh.. nu måste jag få skryta lite.. :) skrev ihop ett program som surfar runt på nätet och samlar ihop epostadresser från hemsidor.. det följer a href-länkar och FRAME-länkar.. och hittar MAILTO: epost.. (ska fixa så att den hittar alla epostadresser, även i den löpnade texten.. Till saken.. jag satte mitt program på att indexera webforum.nu, och efter 3 "generationer" hade jag 321 adresser.. e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20001 372 inlägg

va alla blev irriterade för detta.

Varför gör ingen som jag gör, jag har gjort en adress på hotmail som jag använder överallt. Den adressen e det skit samma om nån spammar för jag får ändå blocka ca 100 adresser i veckan så en hit eller dit spelar ju ingen roll. Min "riktiga adress" e det inte många som vet :)

------------------
// David

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

För ordningens skull så ska väl också nämnas att Peter inte alls har samlat in alla era adresser.

Den adress ni angav vid registreringen ligger skyddad på servern och och går inte att få tag i utan att hacka sig in i maskinen.

Dom adresser som Peter har kunnat samla in med hjälp av programmet är dom adresser som ni själva har postat i inläggen, t.ex era signaturer.
Trådarna är dom enda filer som är rena HTML-dokument och det är endast dessa filer som går att ladda hem. Så vill ni inte att er adress ska vara offentlig, då ska ni inte ange den när ni postar ett inlägg.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Hmma, kjell, jag har använt min e-post adress som signatur i minst 600 (!) inlägg.. betyder detta att jag måste redigera alla dem för att min e-post inte skall kunna registreras av ett liknande program som Peter gjort? :e

äsh.. bara byta e-post adress :D
mina.initialer.ar@mk.st :D

------------------
Ipsa scientia potestas est.

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

Tja, jag fick ihop drygt 300 adresser, och det är iaf det flesta om jag förstått saken rätt.

större delen av adresserna kom inte från inlägg i forumet, utan från den informationssida som finns om varje användare (där inte alla har sin epost-adress listad, men ändå).

så att sluta skriva med sin email i inlägg skulle inte räcka, att plocka hem resultatet av ett cgi-script är nämligen precis lika enkelt, i praktiken behöver man inte ens bry sig om vad man tar hem. det räcker med att den har en URL.

det va kul att det funkade det här... Jag vill förresten påpeka att jag nog inte är riktigt så ond som det verkar, jag har bara gjort vad vem som helst skulle kunna göra, bara automatiskt...

Peter
http://www.scorpiondata.com

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Peter_B:

Ser inte någon svarat om riksdagen...?

Nåväl, med utgångspunkt ifrån http://www.riksdagen.se/folkvald/ledamotr/index.htm kan du börja sammanställa deras epostadresser.

Jag hoppas du publicerar dem sen på en webbsida, gärna också med nedladdningsbar databas- eller adressboksfil så att alla kan bombardera dem med protestmail om fritt-spamma-lagen!!!

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Peter. jo, det är ju riktigt att man kan få resultatet som skrivs ut från informationssidan om medlemmarna.

Nåväl, det fanns en möjlighet vid registreringen att bocka i rutan "Visa inte min e-postadress..." och de som nu inte vill visa den kan gå in i sin Profil och ändra detta eller alternativt lägga in en adress som man lätt kan klara sig utan.

Jag tror inte att du är ond Peter men det finns dessvärre dom som gärna använder adresserna. Har man fått sin riktiga popmail-adress i ett register så är det inte speciellt kul (vis av egen erfarenhet). Det är ju inte alltid lika lätt att byta ut sin inarbetade företagsadress som exempelvis en hotmailadress.

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

Jovisst, det är sant förstås.. trodde att 300 adresser var en droppe i havet som inte spelade nån roll.... men men, på begäran så tog jag bort listan efter c:a en halv dag. men tro mig, den fanns där :)

Peter
http://www.scorpiondata.com

PS. Ska gå igenom www.riksdagen.se ikväll tänkte jag... DS.

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Good! :e
Kör hårt Peter_B !!!

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)