Reklamen är ju helt underbar, och då har min åsikt om den inte med min uppenbarliga förnöjsamhet med Microsofts produkter att göra.
Just kommentaren som man hör - något i stil med i alla fall - "Everybody seem to look for the door to the future, when they actually should be looking for a window."
Guld.
Jag tror det är ganska viktigt att dom anpassar reklamen efter det land som den ska visas i.
Vi har ju alla olika kulturer och ser saker på olika sätt.
Just den reklamen om Windows 2000 fungerar helt enkelt inte i vårt land och själv fattar jag inte heller vad syftet är.
Att det är ett fönster som egentligen eftersöks har vi ju alla fatta men... ?
Funkar kanske i USA men det har ju inte MS i Sverige någon glädje av.
Ärligt talat:
Jag har jobbat (Lite) med reklamfilm och tycker att dom lyckats ganska bra med den reklamen...
Jag lyssnar sällan på vad som sägs i reklamfilmerna nuförtiden pga att allt låter som tvättmedelsreklam :e Men jag blir lika positivt överraskad när Microsoftloggan kommer upp i slutet !
Att blanda gamla och nya "ideal" är en HIT ! Det är precis sånt som funkar på mig har jag märkt.
Scenen när han står och spinner mot ladugårdsväggen med traktorn och den hoppar upp & ner är ju skitkul !
Precis sånt man ser, eller har upplevt :e här på landet...
Att det sedan är ett fönster som omtalas istället för en ladugårdsdörr är ju genialt !
Jag tycker också den är väldigt bra, även fast den är lite svår att fatta de första gångerna. Det bästa med den är den grymma Rap låten i bakgrunden =) nån som vet vad den heter/artist?
jag gillar faktiskt Win2000 reklamen vet inte varför men bästa reklamfilmen e ju helt klart "Bakom varje framgångsrik fondsparare står en framgångsrik fondförvaltare" eller "Våra kunder har lärt sin värdet av 1kr"
Han står där och spinner och försöker förgäves ta sig in genom dörren/väggen men det går inte och så deras kommentar "Everybody seems to be looking for a door to the future, but acutally it´s a window".
Kan det bli roligare?
Första gången jag såg den skrattade jag, troligtvis inte så som jag gjorde när jag såg "Dumb dumber" första gången, men tyckte det var ovanligt av ett (IT) företag att göra en sådan sorts reklamfilm. Mycket bättre än vad Telia gör.
Rosor till Microsoft för första gången på länge!
:f :f :f :f :f hjärtan till reklam filmen (Idea stolen from Birpe)
Win2000reklamen är helt okej - äntligen annorlunda datareklam! Sånt ska hyllas!
Precis som hon med lillungen som sätter sig på en skoter och drar iväg över fjället och copytexten: "Två saker du inte vill råka ut för nu: 1 Bensinstopp. 2 Byta blöjor" Åsså är det Pampers! Yes!
Som sagts tidigare är det ofta musiken som sätter sig ordentligt... Vem mer än jag går och gnolar på "We've got to be good to each other!" (Renault Megane) och "I morron är det fredag, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst" (Kronfågel tror jag)..?
Mer bra reklam åt folket och bojkotta standardreklam typ blöjor, bindor och allt annat som sett likadant ut de senaste fem åren...
Ngn som sett reklamen på 3.an under hockeymatcherna ... rklamen är pest ... men jag menar ... Att leka med motståndaren ... att spela upp backen på läktaren ... att köra över motståndaren ... jinglarna e hur kul som helst ... !
Det var värst vad många det var som trots allt gillade w2k-reklamen :)
Beror det på att det så man upplever bönderna om man bor i en stad?
Jag ser inte riktigt hur den ska öka försäljningen av OSet med hjälp av filmen.
Riktar den sig till bönder eller visar den att bönder har inte vett att använda Windows 2000?
Typ som Karlssons Klister:
Jag använder inte Karlssons Klister för jag är en åsna.
Jag hade nog förväntat mig något mer av ett team som skulle marknadsföra Windows 2000
I mitt tycke är det fortfarande en av dom sämre reklamfilmer jag sett och den verkar inte speciellt genomtänkt.
En bra reklamfilm ska heller inte missuppfattas utan bör vara glasklar i sitt budskap.
Q referar till Pampers men den tycker jag inte kan jämföras alls med W2Ks reklam.
Den är genomtänkt, vänder sig till alla och är humoristisk utan på bekostnad av någon specifik grupp.