AAskilusMedlem sedan apr. 200040 inlägg Vad kan det vara som gör att inte mina cd-skivor fungerar i min dator. Allt annat ljud fungerar så det måste vara nån inställning för cd spelaren. Tror jag har kollat på de vanliga ställena. Är det någon som har en aning om vart felet kan ligga. Finns det cd rom enheter som helt enkelt inte kan spela upp cd-skivor(datorn är ny så det borde väl gå)
------------------
"You only have one chance to make a first impression"
Mvh Askilus
PPeter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg Att spela musik-cd i datorn är lite speciellt, då går ljudet omixat direkt från cdromen till ljudkortet via en speciell kabel..ganska tunn...
det enda programmen gör är att säga till cd-spelaren att stoppa och gå framåt osv.. samt att få info om var på cd:n man är nu.
Peter Bredlöv
http://www.scorpiondata.com
AAskilusMedlem sedan apr. 200040 inlägg Betyder det att jag förmodligen inte kommer att fixa detta problemet då? Kan det typ vara den kablen som har gått av vid monteringen av datorn?
------------------
"You only have one chance to make a first impression"
Mvh Askilus
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Vill inte verkar vara "party-pooper" men tillhör inte denna fråga ämnet PC och hårdvara?
Jag är inte så intresserad av PC (inget ont i dem, men det är ett val jag gjort) och då läser jag heller inte de forumen medan jag ofta läser "Ordet är fritt" men börjar det blir mer och mer PC-problem så vettesjutton om jag är intresserad av detta heller.
Så snälla, håll koll på vilka forum som finns och ställ vederbörande frågor i rätt forum.
Mvh,
------------------
/Petra
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Är det inte så att det sitter en liten kabeljäkel förutom den stora gråa kabeln på cd romen som ska användas om man vill kunna spela vanliga musikskivor på PC:n ?
Har du bara den stora gråa + elkabeln så är det inte konstigt om det inte funkar ... !
kolla så den sitter i ordentligt osså !
------------------
elfwing
PPeter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg kolla efter i datorn (det är inte farligt att skruva upp skalet, kolla så att garantin gäller bara)
ut från cd-spelaren ska det alltså gå tre kablar.. en strömgreja (typ 4 sladdar), en stor grå, och en liten som går till ljudkortet.. en sån kan man göra själv om man är lite händig och vet vilken del av kontakten som är vad.
/Peter
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Om det visar sig att du saknar den lilla kablen ... fråga ngn polare som köpt brännare ... det är inte alla som använder den lilla kabeln till brännarn ... du kanske kan få eller få köpa den billigt av honom/henne !
------------------
elfwing
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggJo, Petra du har bestämt rätt.
Denna diskussion hör hemma bland hårdvara och då PC.
Kjell
Flyttar du tråden vid tillfälle!?
med vänliga
Rikard
moderator, webForum