Jag ska efter 2 långa månaders inaktivt "HTML Knåpning" nu börja på en ny rågrymm personlig hemsida! Mina frågor är nu: Hur ska den vara?! Förslag! Förslag! Förslag! ;)
Ja, hur ska den vara, vilka färger rekomenderar ni? Nått ASPtjafs eller bara väldigt snygg design? Hur stor? Hurdant upplägg? etc etc...
Väldigt tacksam försvar, era datanissar ;) Föesten, angående topicet så var jag helt enkelt bara tvungen att skriva så, hehe... ;)
Att bestämma sig vad man ska ha på sin sida är rätt svårt. Jag själv har inte ens kommit på vad jag ska ha för design på min personliga ännu :/ Sen är en viktig faktor hur mycket fritid du kan tänkas lägga ner på din site. Jag tänkte bygga en ASP site först men nu när jag kommit halvvägs (design och all planering var klar) så kom jag på att jag förmodligen skulle känna att jag var kvar på jobbet på kvällen (jobbar som PHP programmerare).
Så det projektet ligger på is. Alltså var beredd på att offra fritid. När besökarna klagar t.ex. på att nåt inte funkar så blir det oftast första prio om man inte vill tappa besökare (påminner mig om en bugg i kjamsekten.nu som legat i två veckor nu *ajaj*)
Ett domännamn kostar ju inte så himla mycket ju. En .nu med urlforwarding går ju på under 1000:- lappen hos nunames.nu !
Men jag tycker det går aldeles utmärkt med en cjb.net adress med... Det är ju trots allt reklamfritt och går ganske snabbt när den funkar över huvudtaget vill säga ! :e
Vad betyder ikonen som jag valt för detta inlägg egentligen ?
Tycker inte heller att domännamn är speciellt dyra. Om man köper domänen från joker.com och använder forwardtjänsten från myinternet.com (om man behöver en sån) så får man en .com/.net/.org för under 100 kronor per år.