Detta meddelande fick jag för fem minuter sedan...
VIRUS VARNING !!!
>DET NYA VIRUSET "WOBBLER" ÄR PÅ GÅNG! : DET KOMMER VIA E-MAIL UNDER
>RUBRIKEN
>"HOW TO GIVE A CAT A COLONIC".
>ÖPPNA DET INTE!!!!!!!!!!Ý
>IBM OCH AOL PÅSTÅR ATT DETTA VIRUS ÄR "STARKARE" ÄN VAD "MELISSA" VAR.Ý DET
>FINNS INGA BOTEMEDEL, DET ÄTER UPP ALL INFO PÅ HÅRDDISKEN OCH FÖRSTÖR
>NETSCAPE, NAVIGATOR, MICROSOFT INTERNET EXPLORER.
Jag såg en uppföljare på hoax-mejlet "Win a holiday". Det började med att tala om hur mycket värre version två av detta virus var. Låt mig exemplifiera: Det kommer inte bara att formatera din hårddisk utan alla disketter som finns i närheten av den.
Viruset kommer att lägga en död katt i din rockficka när du ska ut på 'date' o.s.v.
E-brevet avslutas sedan med följande kommentar: Naturligtvis finns inte detta virus. Men! Det gör jag, och om jag får ett enda e-brev till av detta slag från dig igen, kommer jag och en yxa att besöka dig och se hur pass kompatibla vi är med din dator. ;)
Jag ska ta mig tusan ta och leta rätt på e-brevet och publicera en kopia här... :e
Magnus!!!
Jag har inte nämnt det tidigare så jag nämner det nu. Det var bra att du publicerade texten här så andra kan dra lärdom av detta. Många skickar bara vidare e-brev av detta slag. OCH! Det är precis det som är problemet med dessa. Spam-problemet är "viruset" i sig självt.
Rätt plats för publicering. (Nu saknar jag tummen upp-symbolen...) ;)
Bire, jag har angett i "Security" att inte accpetera meddelanden från såna jag inte känner och även att inte acceptera "Multi-Reciptient Messages" då brukar såna där virusvarningar försvinna.