...fattar inte...
Yees! *jippi*
22 svar · 697 visningar · startad av Hazze
Är det möjligtvis så att du köpte din 600:de skiva idag?
Gddag, jag r er nye svenske lerer.
:e :e :e
------------------
MVH
Anders a part of webAvis
aj2000@mail.bip.net
tsss.... haru bara 600 ... *ler lite kaxigt*
Nävars ... skojja bara ... har inte riktigt så många ... än ... !
Men ... vad ska du ha dom till ?
Det tar ett tag o lyssna igenom dom ... !
Fast det är klart .. ska man öppna egen radiostation ngn gång så kommer dom väl ganska väl till pass ... vad vet jag ?
*förbryllad*
------------------
elfwing
600 skivor.. fy fan vad onödigt :) Du kan omöjligt ha lyssnat igenom alla ordentligt.
------------------
Matti Kolu
mk.st
e-godis.com
Musik är obeskrivligt underbart. Jag har inte köpt alla själv naturligtvis. Många av dem har jag fått eftersom jag jobbade lite på en tidning och fick recensera en hel del :e.
Förresten, jag har lyssnat på varenda en :e
------------------
// Hazze
Matti, jo visst går det. Själv har jag nog runda 400 CD-skivor och tro det eller ej alla skivor lyssnar jag på minst två gånger om året. :)
mvR
Jag hade 120 cdskivor 1989 tror jag ! I dag har jag 123.... Undrar varför ?
------------------
BIRE
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
1989?
Jag har en himla massa LP-skivor... det ni, smågrabbar ;)
Nannemannen har just nu 195 stycken. En hel del vinyl ingår där med.
Föresten det är inte nån här som har kraftwerk på vinyl och vill sälja för en billig penning? *pliiiz*
http://www.nanne.net/skivor
------------------
Daniel Olsson - Vävkonsult
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
Mp3 ... *urk*
Går ju inte att lyssna på skiten ...
Kom inte o säg att man inte kan höra ngn kvalitetskillnad ... i så fall e ni tondöva ... men det är klart ... i det läget så kan man ju lika gärna lyssna på Mp3 eftersom man ändå inte hör ngn skillnad !
:e
------------------
elfwing
Visst kan man höra lite skillnad mellan CD och MP3 men inte är den skillnaden stor inte.
Om man tycker att det låter likadant så har det i alla fall inget med tondövhet att göra. Det som MP3 gör är att det tar bort onödiga frekvenser som ändå inte hörs så bra. Tonerna förändras inte. Däremot kan det bli konstiga hopp mellan tonerna om man komprimerar mycket.
------------------
Kim Halderot
cim@linux.nu
Om mp3:an är kodad i 192 kbps hör man inte nån stor skillnad.. dessutom lyssnar man ju oftast på mp3:or på sin dator och då kanske man ändå har högtalare som suger..
------------------
Matti Kolu
mk.st
e-godis.com
[Redigerat av Matti den 20 apr 2000]
Kom inte o säg att man inte kan höra ngn kvalitetskillnad ... i så fall e ni tondöva
Pitchar din dator MP3 låtarna ? :e
------------------
</BIRE>
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
Jo, det är skillnad på mp3- och CD-kvalitet. Jo, det är hörbart bara stereon är av något dyrare kvalitet. Om ni inte tror mig rekommenderar jag följande.
Hämta eller låna en skiva av Sting*. Koda om hela skivan till mp3 och bränn därefter ut den med vanliga ljudspår på CD igen.
Lyssna och jämför.
Det som försvinner är de högsta och de lägsta frekvenserna och det hörs som sagt även på en hyfsad stereo. Sen är det många som kan leva med det, och det är en helt annan sak. Jag kan det inte. Men då har jag också en 30 watts Denon-reciever och "riktiga" högtalare på jobbet... ;)
"MS-nerd" och lite "HiFi-bög" alltså... ;)
mvR
*Att just Sting nämns, beror på att hans skivor brukar hålla mycket hög kvalitet. Det gör det lättare för ett "otränat" öra att höra skillnaden. Har man dock en gång lärt sig att lyssna efter det kan man det - precis som cyklande alltså.
[Redigerat av Rikard den 20 apr 2000]