Jag hade SimCity3000 installerat på min dator, men så kände jag för att ta bort det. Men då gjorde jag ett grundfel, jag tog bara bort mappen utan att använda avinstallerings funktionen. Och nu när jag ska installera spelet igen så säger datorn att spelet redan är installerat. Det typ ligger kvar i systemregistret eller nåt????
Att slänga mappen/foldern är ett typisk Mac-tänkande och egentligen ganska logiskt. Det är lite synd att inte Windows anammat samma sätt eftersom det kan vara förvirrande för en nybörjare till exempel att veta hur man får bort alla tillhörande filer och koder.
Det mest komplicerade med Mac är när programmen installerar en massa tillägg som inte har särskilt logiska namn (typexempel på detta är Microsoft) utan avinstallerarprogram, annars är det bara att slänga programmet och man får inga problem.
Detta med avinstallationsprogram är Windowsstödda program bättre på, så det borde man ha som regel på alla plattformar att man skickar med en avinstallerare (eller installerare som stödjer avinstallation) för att bli av med alla onödiga filer med mera.