webForumDet fria alternativet

Spel fel!

Datorspel

6 svar · 388 visningar · startad av erik

Medlem sedan dec. 1999693 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag hade SimCity3000 installerat på min dator, men så kände jag för att ta bort det. Men då gjorde jag ett grundfel, jag tog bara bort mappen utan att använda avinstallerings funktionen. Och nu när jag ska installera spelet igen så säger datorn att spelet redan är installerat. Det typ ligger kvar i systemregistret eller nåt????

Nån som kan hjälpa mig?!

------------------
erik alfredsson
banan.erik@home.se

ignorera detta..

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Det enda sättet är att skrota datorn och köpa en ny av märket IBM. Då funkar det!!! :e

Annars kan du skriva regedit i Kör och sen bara söka på "sim" eller vad det nu kan vara...och sen helt enkelt ta bort skiten!

En klassiker... ;)

tack!

p.s
jag har en IBM ;)
d.s

------------------
erik alfredsson
banan.erik@home.se

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Normalt finns det en hel "nyckeluppsättning" med "undernycklar" (jmfr katalogstruktur med underkataloger i utforskaren) som ska tas bort.

mvR

[Redigerat av Rikard den 20 apr 2000]

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Att slänga mappen/foldern är ett typisk Mac-tänkande och egentligen ganska logiskt. Det är lite synd att inte Windows anammat samma sätt eftersom det kan vara förvirrande för en nybörjare till exempel att veta hur man får bort alla tillhörande filer och koder.

Det mest komplicerade med Mac är när programmen installerar en massa tillägg som inte har särskilt logiska namn (typexempel på detta är Microsoft) utan avinstallerarprogram, annars är det bara att slänga programmet och man får inga problem.

Detta med avinstallationsprogram är Windowsstödda program bättre på, så det borde man ha som regel på alla plattformar att man skickar med en avinstallerare (eller installerare som stödjer avinstallation) för att bli av med alla onödiga filer med mera.

------------------
/Petra

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Sim City 2000 är mycket roligare :e

------------------

• Hazze*
  • Email*
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)