webForumDet fria alternativet

Flatrate - Fast avgift för internet uppkoppling!

Webbhotell & domäner

22 svar · 583 visningar · startad av Marley

Medlem sedan dec. 199954 inlägg
Frågan#1

Vad tror ni om det här!
www.netlink.se

Man kan få fast internet kostnad på 600kr / månad och det vet jag att jag skulle tjäna på iaf. Är det någon som har testat det? Vill ha lite info!

Mvh Eskil Peskil

Medlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Ok att jag också skulle tjäna på detta men frågan är om man inte ska vänta ett litet tag till.

När även Telia börjar prata om detta ( http://nyheter.idg.se/display.pl?ID=000216-CS12 ) så kan man vara ganska säker på att det inom mycket snar framtid kommer fler aktörer.

Telia brukar ju inte precis vara dom som är först ut med något som gynnar konsumenten...

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Skaffa er inte Netlink Fastpris!

Jag var beredd på att det skulle gå långsammare med Netlink än med mitt Telenordia abonnemang men det här e ju en total katastrof.

Igår gick det med normal hastighet fram till kl 18.00 men sen börja allt tröga sig.. efter en reboot fick uppkopplingen lite fart igen men.. vid 20.30 gick det inte längre att surfa eftersom det gick så sakta och så var det hela kvällen (sista gången jag testade var 01.00)

sugigt..

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Nyss gick allting jävla trögt.. sen blev jag nerkopplad så jag kopplade upp mig igen, går snabbt nu :)

underligt..

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Tummen fett ner för att man inte får surfa hur länge man vill. Rent idiotiskt tycker jag. Om man t.ex. får för sig att ladda hem senaste RedHat så kan man helt enkelt bli avstängd. Sjukt.. :( Jag väntar tills jag får bredband.

------------------
Daniel Olsson - Webbutvecklare

Personlig sida
KjAM Sekten Community

/N

nanne, inte alls, de kan inte bevisa att någon i hushållet inte använder uppkopplingen hela tiden (då du laddar hem redhat).. men däremot stänger dom av kontot om du använder den i veckor 24 timmar om dygnet..

Man får surfa hur mycket man vill.

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

nåja.. jag tycker att deras regler är rätt luddiga ändå.

------------------
Daniel Olsson - Webbutvecklare

Personlig sida
KjAM Sekten Community

/N

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Angående vad ni sa om att telia inte gör saker som gynnar konsumenterna.

Jag läste nyligen att Telia skall sänka mobiltelefon taxan från mobil till 80 öre.
Det är en enorm sänkning som jag nog vill säga att det gynnar konsumenterna, de som har telia mobil abbonemang vill säga.
De flesta abbonemang har en minuttaxa på 2.50 kr.
Jag pratar alltså när det är som dyrast att ringa.

Men detta blev jag förvårnad av att läsa, eftersom jag är mycket medveten om att Telia är mycket slöa vad det gäller att sänka priser osv. Men om de vill så kan dem!

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag gillar Telia !

Om ett par månader kommer den efterlängtade fasta upkopplingen i Dalarna och just den lilla by som jag bor och arbetar i är prioriterad till "Etapp 1" och det har vi mycet att tacka Telia för då det är de som går in med det största riskkapitalet i projektet.

Mot en fast avgift på 975:- och en månatlig avgift på 200:- får varje hushåll tillgång till fast uppkoppling med 512/300kbt.

Jag tror inte att samtliga 17 Dalakommuner skulle kommit igång med detta på egen hand eller med hjälp av mindre internetleverantörer på så kort varsel.

Jag tror inte heller på sådana lösningar som ex Netlink då de flesta av alla gratis eller billighetsgrejer i denna branch suger.

Telia rockar fett :e

------------------
BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Rockar fett?

en månatlig avgift på 200:-

Jag tror inte heller på sådana lösningar som ex Netlink då de flesta av alla gratis eller billighetsgrejer i denna branch suger

ehm, Netlink kostar 600kr / månad, alltså måste din Telia kabel suga, eftersom det är så billigt? :)

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Medlem sedan dec. 1999252 inlägg

Det må hända att Telias kabel suger, men det suger inte mer än att köra med modem för 11,5 öre / min!
Tekniken telia kommer att använda sig av är ADSL och enligt dom själva så kommer man upp i hastigheter mellan 2Mbps och 8Mbps med ADSL beroende på hur långt ifrån en telestation man bor. Att siffran 500kbps näms (står i ett informationsblad som berörda parter fått i brevlådan) tycker jag därför är lite konstigt, men det har kanske med att göra att man får dela på "en linje" i varje hyreshus el. dyl.

Bire! har du hört något närmare om vilket datum eller månad dom kommer att sätta igång?
\\Magnus

Dom lovar att Falun ska vara klart i Juni senast Juli enligt det senaste jag snappat upp...

ehm, Netlink kostar 600kr / månad, alltså måste din Telia kabel suga, eftersom det är så billigt?

Den suger säkert... :e

Att siffran 500kbps näms (står i ett informationsblad som berörda parter fått i brevlådan) tycker jag därför är lite konstigt, men det har kanske med att göra att man får dela på "en linje" i varje hyreshus el. dyl.

Det är möjligt med upp till 2mbt på det lokala nätet men max 512/300kbt på Internet !

...Sen får man naturligtvis se hur det BLIR när eländet är igång...

Men Magnus: På Remote har ni väl bra ös i ledningen... :e :e :e

------------------
BIRE

Slår vad om att Botkyrka är den enda *piip* kommunen som inte bygger ut ett fibernät.. fast iofs har vi fast uppkoppling i skolan.. hm.. undrar hur mkt 500 meter fiber med alla teknisk utrustning kostar..

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

-"På Remote har ni väl bra ös i ledningen..."

Det suger ganska mycket på Remote också... i a.f. på datorerna på "golvet", 128kbps skulle jag tro att det är...
Sen att datorn har varit konstant påslagen sen 1998 gör ju inte saken bättre ;)

\\Magnus

Magnus:

Kan bero på U Stadigs knepiga surfvanor...

:e

------------------
BIRE

Skulle tro det Bire...;)
Det surfas ju hela nätterna här...
\\Magnus

Magnus:

Kolla bilderna i "Temporary internet files" nån gång vetja... :e

Hälsa från mig !

Ett tips: Sätt dig på storebror Stadigs kontor om du vill ha mer ös... :e :e :e

------------------
BIRE

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Matti!
Jag har visserligen inte dagspriserna men för något år sedan (typ ett) låg pris/meter på 32:- för fiber med fyra trådar.

mvR

åh, då kostar det ju "bara" 16 000 :D

fast sen tillkommer ju en massa avgifter.. näe.. jag tror jag nöjer mig med mitt flatrate abonnemang en stund till ;)

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)