Matti. Gå till rektorn och prata med honom om det. Han är till för eleverna också, inte enbart lärarna.
mvR
8 svar · 663 visningar · startad av Matti
För några månader kallade rektorn in oss alla i aulan för att prata om diverse saker. Han sa bla. att språket var för grovt i skolan och han tyckte att vi skulle ändra på oss.
Nu läser jag i DN [Sthlm, C5] att ett antal tjejer här i skolan vill demonstrera emot att dom nästan dagligen blir kallade hora, vad gör rektorn då? Jo, han hotar med skolk för dom som kommer att göra det..
Att först säga att vi måste bättre på oss och sen när folk verkligen försöker göra något åt problemet förbjuder han det, är inte det liite dumt?
Matti, Storvretskolan i Tumba, vars rektor är en idiot
[Redigerat av Matti den 08 mar 2000]
Matti. Gå till rektorn och prata med honom om det. Han är till för eleverna också, inte enbart lärarna.
mvR
Matti: Jag tycke du ska använda dig av din datalist och fundera ut nått interaktivt sätt att ge din rektor nått att tänka på :e
Skämt åsido, din rektor kan inte vara klok på en fläck ! Att hota med skolk när han istället borde stötta tjejerna i en ev demonstration... Jag anser att din rektor borde hängas ut i DN !
Nu blev jag förbannad faktiskt. x(
------------------
BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com
Yo, checka nyheterna idag och tidningarna imorgon :) Demonstrationen hölls och det var fett med reportrar där och intervjuade :) ABC filmade där också, 19.00 idag.. på tvåan? kolla! =)
Rektorn gick ut med ett meddelande idag och sa att vi inte fick demonstrera.. puckad idiot.
------------------
Matti Kolu
www.mk.st
ÖÖÖ.. Jag fattar inte bara vad rektorn har med demonstrationen att göra...
Var den på skoltid? I så fall e det väl inte konstigt att det blir skolk om man demonstrerar istället för att gå på lektionerna eller????
Missade tyvärr ABC.. :(
//M@rtin
Ja, den var på skoltid. Men som sagt så hade rektorn pratat om att vi inte skulle vara så grova i munnen i början av terminen. Vad f*n ändras om vi sitter inne på lektionen och läser glosor? Inte ett skit. Det händer iaf. mer när man går ut och demonstrerar. Eller har jag fel? Ska vi sitta inne och hoppas att allt löser sig själv?
Vuxna har rätt att strejka, borde inte vi också ha det?
------------------
Matti Kolu
www.mk.st
Läs DN Stockholm idag det är på första sidan.
Där är dom....
Bra!