webForumDet fria alternativet

smart val?

Jobb & karriär

3 svar · 358 visningar · startad av nanne

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg
Frågan#1

Igår ringde min polare och frågade om jag inte ville byta jobb. Det som gällde var ASP programmering i sthlm och en ingångslön på 18000kr. Just nu så jobbar jag som PHP programmerare med 13500kr i grundlön + en bonus beroende på hur mycket jag fakturerar mot kund.
Tackade nej pga att jag gillar att jobba på en liten firma. Tror att jag kommer lära mig mer här än att vara en enkel kodslav på en stor webbyrå. Dessutom har jag ju precis fått fast jobb här så det känns inte rätt att hoppa av.

Valde jag rätt eller valde jag fel?

En tanka till. Jobb är som förhållanden. När man inte har något så vill ingen ha en. När man väl har ett så vill alla ha en. Jobbit!

------------------
Daniel Olsson - Teknisk Internetkonsult

Personlig sida

KjAM Sekten Community

/N

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Du gjorde helt rätt. Jag har i och för sig inte någon erfarenhet av att jobba på en större webbyrå, men jag valde själv helt rätt när jag valde en mindre, kreativ reklambyrå, vars främsta mål inte är börsexpansion utan att anställda och kunder är nöjda.

Jag har flera vänner som jobbar eller har jobbat på t.ex. Framfab, och en av dem hoppade av efter ett år.

"Prioritering 1 till 10 är att bli störst. Kvalitet ligger långt ner på listan"

Med rätt inställning kan du komma betydligt längre än 13500:-, och det tror jag att du kommer att göra så småningom.

/G

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Tack ... dessutom så har chefen antytt att vi som nu är anställda (4st) kommer senare kunna få projektledar roller i framtiden. Vilket just nu är det jag vill bli.

------------------
Daniel Olsson - Teknisk Internetkonsult

Personlig sida

KjAM Sekten Community

/N

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Chefer antyder alltid sånt om de vill att man ska ha nått att se fram emot...

om det sedan händer nått får tiden utvisa.. :e

------------------
BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com

509 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
141 ms — hämta statistik (db)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
214 ms — ändringar (db)