... det är så att jag funderar starkt på att fixa en Radiostyrd helikopter, men jag har inte hittat någon bra sida som innehåller några bra spec. om olika modeller och motorer och styrreglage... på svenska... Hobbex har jag kollat på, men dom har bara två modeller, och jag vill välja mellan många...
... så finns det någon som har en länk i bakfickan eller som kan ge ett råd till en ovan...
------------------
MVH / Vide
Min hemsida:webeye.nu
Det här kanske du vet redan men jag säger det ändå för det är så pass viktigt.
Att skaffa en radiostyrd helikopter och försöka lära sig flyga själv är samma sak som att ge pengarna till mig.. :D
Mitt förslag är att du först och främst tar kontakt med närmaste RC klubb så hjälper de dig med vilken modell du ska börja med.
Har du tur så får du provflyga med en lärarkontroll(läraren kan koppla bort din sändare när som helst och flyga själv) innan du köper.
Jag skulle nog satsa på någon av Kyoshos nybörjarmodeller. Anledningen till det är att det är lätt att få tag på reservdelar till Kyosho's modeller och att de håller relativt bra kvalitet och pris på prylarna.
Som sista ord kan jag juh påstå att det är svårare att lära sig flyga en RC helikopter än vad det är att lära sig flyga en riktig helikopter...
... det där med lärare låter ju väldigt bra! men tyvärr så tror jag inte att det finns någon sådan i min lilla stad (Härnösand)... :(
... Kyosho hade jag nog tänkt mig också... (vet inga andra) ... jag funderar på en nybörjarmodel som t.ex Nexus 30 eller nått... tyvärr så vet jag inte hur svårt det är att flyga en riktig helikopter... men vaf*n man måste ju börja nånstans... jag har ju hört att man skall börja flyga flygplan innan man börjar med helikopter... men, men...
------------------
MVH / Vide
Någon modell av Kyosho mindre helikopter är en bra maskin att börja med.
Det finns ett bra utbud av reservdelar och tillbehör för dessa helikoptrar.
Jag tycker att du ska vända dig till någon modellflygklubb i närheten för att få råd. Om du köper en helikopter så behöver du få hjälp av någon kunnig person för att ställa in alla inställningar som behövs för att få helikopterna att fungera annars kommer det att bli väldigt dyrt.
... dyrt kommer det att bli i vilket fall :e ... men finns det nån lista över klubbar i Sverige man kolla på? argh, man blir ju bara mer och mer sugen för varje dag som går...
------------------
MVH / Vide