webForumDet fria alternativet

R/C Heli...

Småprat

11 svar · 462 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Hejsan på er allihopa...

... det är så att jag funderar starkt på att fixa en Radiostyrd helikopter, men jag har inte hittat någon bra sida som innehåller några bra spec. om olika modeller och motorer och styrreglage... på svenska... Hobbex har jag kollat på, men dom har bara två modeller, och jag vill välja mellan många...

... så finns det någon som har en länk i bakfickan eller som kan ge ett råd till en ovan...

------------------
MVH / Vide
Min hemsida:webeye.nu

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Vår medlem BGU håller på med sånt. Jag ska göra honom uppmärksam på din förfrågan...

mvR

BGU? den hittade inte jag...? kul att det finns nån annan intresserad...

------------------
MVH / Vide

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Han kanske har registrerat sig som HSE1BGU...
Nåväl, han har fått ett mail av mig i vilket fall som helst. :)

mvR

Medlem sedan dec. 1999483 inlägg

kolla in http://www.kyosho.com/ där finns många olika modeller.

Såg inte att sida skulle vara på svenska *ursäkta*

------------------
/Emil Hesslow

[Redigerat av Asterix den 20 feb 2000]

*suck*... där har jag varit och uttryck min längtan... (ganska tråkig sajt förövrigt)... men jag vill så gärna hitta en bra sajt på svenska...

------------------
MVH / Vide

Medlem sedan jan. 2001531 inlägg

Kanske du hittar vad du söker på http://www.hobbycenter.se

------------------
Med vänliga hälsningar Anders
aj2000@mail.bip.net

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Det här kanske du vet redan men jag säger det ändå för det är så pass viktigt.

Att skaffa en radiostyrd helikopter och försöka lära sig flyga själv är samma sak som att ge pengarna till mig.. :D

Mitt förslag är att du först och främst tar kontakt med närmaste RC klubb så hjälper de dig med vilken modell du ska börja med.

Har du tur så får du provflyga med en lärarkontroll(läraren kan koppla bort din sändare när som helst och flyga själv) innan du köper.

Jag skulle nog satsa på någon av Kyoshos nybörjarmodeller. Anledningen till det är att det är lätt att få tag på reservdelar till Kyosho's modeller och att de håller relativt bra kvalitet och pris på prylarna.

Som sista ord kan jag juh påstå att det är svårare att lära sig flyga en RC helikopter än vad det är att lära sig flyga en riktig helikopter...

/Erik Hellström

... det där med lärare låter ju väldigt bra! men tyvärr så tror jag inte att det finns någon sådan i min lilla stad (Härnösand)... :(

... Kyosho hade jag nog tänkt mig också... (vet inga andra) ... jag funderar på en nybörjarmodel som t.ex Nexus 30 eller nått... tyvärr så vet jag inte hur svårt det är att flyga en riktig helikopter... men vaf*n man måste ju börja nånstans... jag har ju hört att man skall börja flyga flygplan innan man börjar med helikopter... men, men...

------------------
MVH / Vide

Medlem sedan jan. 200050 inlägg

Någon modell av Kyosho mindre helikopter är en bra maskin att börja med.
Det finns ett bra utbud av reservdelar och tillbehör för dessa helikoptrar.

Jag tycker att du ska vända dig till någon modellflygklubb i närheten för att få råd. Om du köper en helikopter så behöver du få hjälp av någon kunnig person för att ställa in alla inställningar som behövs för att få helikopterna att fungera annars kommer det att bli väldigt dyrt.

mvh
Björn Gunnarsson

... dyrt kommer det att bli i vilket fall :e ... men finns det nån lista över klubbar i Sverige man kolla på? argh, man blir ju bara mer och mer sugen för varje dag som går...

------------------
MVH / Vide

Medlem sedan jan. 200050 inlägg

På denna websida kan du få en förtecking över alla modelflygklubbar i Sverige
http://www.modellflygforbund.se/map-klub.htm

mvh
Björn Gunnarsson

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)