Det är väldigt bra att det autologgin, men när jag ska kolla i skolan skulle det vara bra om det gick att logga in, så jag kan se vilka inlägg som är nya.
> Informationen om vem du är och och när du var här sist, lagras
> i den datorn som du använde när du loggade in.
Är nog det Emil menar. Om man lagrade informationen om senaste inloggning på servern i stället för i själva kakan så skulle det flyta smidigare om man flyttade mellan olika webläsare (man skulle hela tiden få de olästa presenterade, oberoende av vilken webläsare och vilken dator man sitter vid).
Misstänker att det skulle kräva ganska omfattande ändringar i scriptet dock? :)
Jo, det är riktigt och jag försökte nog mest undvika en redogörelse om varför cookien sparas på den lokala disken.
Det är korrekt att det innebär en större skriptförändring och rent av hela systemet blir nog påverkat av detta.
Eftersom vi kör med Ultimate Bulletin Board så är det inte speciellt bra att göra större förändringar p.g.a. att vi då inte tillgodogör oss dom uppdateringar som släpps.
Det kanske är möjligt att dom själva ändrar just cookie-placeringen i framtiden, vem vet.
Småjusteringar för funktionaliteten och andra "småhacks" som inte direkt inverkar på systemet som helhet, går däremot bra att lägga till eller ändra på.
På tal om cookien, så har jag förresten precis uppdaterat den för att få lite bättre information som gör det lättare att hantera bl.a Nya Inlägg. Tyvärr gäller detta bara nyregistrerade och det går inte att överföra till den gamla kakan.
Det är inte så stora förändringar att det skulle spela någon större roll för tidigare registrerade medlemmar, men finns det intresse så måste man alltså registrera sig på nytt.
Det innebär att man måste först avregistrera sig genom att skicka ett mail till oss och därefter registrera sig med samma uppgifter igen.
Det går nu även att välja eget lösenord direkt vid registreringen, så man slipper vänta på detta via sin email.
284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e