Någon frågade tidigare om en uppdatering av sidan så mapparna för olästa inlägg skulle stänga sig.
Preblemet är ju det här med "session" och gör ju att det inte fungerar så bra.
Fast det finns en ganska enkel lösning :D
Eftersom den bryts vid antingen stängning av webbläsaren eller domänbyte så kan man helt enkelt klicka på någon av dom två länkarna nere i copyright-texten som finns på varje sida.
Då hoppar man nämligen mellan wwww-domänen och cgi-domänen på sajten och då aktiveras cookien på nytt och en ny inloggning sker automatiskt så man enkelt kan kolla om det åter finns nya inlägg.
...hmm...men då kan du väl lägga upp en sida som bara har funktionen att direkt hoppa tillbaks till vart man nu kom ifrån...alltså med t.ex meta taggen refresh eller nått annat. Och så kollar du "history" för att se vart man kommer ifrån (vilken sida) och redirectar du dem tillbaks...eller har jag missuppfattat nått...?
Men kan man inte redirecta till första sidan...då kommer ju adressen att vara "nollställd"...iofs mister man den braiga första idén att komma direkt till den ursprungliga platsen, men man har iaf möjlighet att få bort dom...
Det skulle ju under lätta att "tänka" ut lösningar om man visste hur koden såg ut...iofs kan man ju inte cgi men det finns nog en del som är självklara script kommandon...
nu kaske ni tycker att d var onödigt att jag väckta dena tråd :P men jag fann mycket intresant fakta i tråden =) framgick inte om problemet vart löst eller inte =)