webForumDet fria alternativet

Cider

Småprat

4 svar · 1 172 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

Vill du veta mer?
Skicka mig ett pm eller epost :moose :birp

När du står framför Systembolagets hylla för cider tittar du på en mängd olika typer av drycker. På samma hylla samsas traditionell cider från norra Spanien, tillverkad av lokala bittersöta äpplen som fått spontanjäsa och lagrats på fat av kastanj och där finns även fransk traditionell spontanjäst cider. På samma hylla finns även produkter i ett helt annat prisläge som också heter cider och har smak av till exempel skogsbär, stjärnfrukt, ingefära och citron med en färgskala som går från gulgrönt till rosa och orange.

Medlem sedan juni 20004 308 inlägg

Det var 15 sekunder av mitt liv jag aldrig får tillbaks ;p

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Lasp, du må vara ung i sinnet, men sådan "cider" ska baske mig ingen dricka efter 20 år fyllda.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Nej, det var lite sent om cider han kom på att titta efter det, men å andra sidan är ju allt annat i systemet endast tillåtet för de som har fyllt 20.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Helloj
Nu har ingen begärt det stora dokumentet om Cider från Cidersällskapet.
Men Eftersom Champagne är min förstadryck så borde Ni inse att jag inte menar färgade Kopparbergs eller andra sötsliskiga grejor, när jag, Lasp, pratar om Cider.
Vid en resa till Skottland, var jag ensam om att dricka Cider, på hemresan drack alla det.
En av ungarna var nyss i England och upptäckte flera andra förutom Strongbow and Woodpecker!
Själv dricker jag gärna fransk Cider. Varför inte testa! Om ni tycker att det verkar dyrt! Sänd en förfrågan om ett litet bidrag till Lasp. Kanske det accepteras!
Någon annan här på forat har vederfarit detta!

300 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
171 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)