webForumDet fria alternativet

Barnens julkalender

Småprat

5 svar · 3 689 visningar · startad av kluringen

Medlem sedan juli 2011156 inlägg
Frågan#1

http://www.lavetten11.se/advent.php

Lite besviken. Inte en käft som har kommenterat min småtrevliga julsaga.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Nä, folk är lite mindre aktiva på webforum nu än tidigare. Du har då gjort ett bra jobb med kalendern. Bra att det inte går att öppna ett ej inträffat datum, men då du ritat en figur som rör på munnen och säger "AJABAJA" på ett datum framåt i tiden så kan man sakna ljudet.

Själv har jag inte öppnat en lucka varje dag (jag har ju mer att göra och fler websidor än den jag brukar besöka), men jag ser nu att det alltså är en historia som får börja läsas på dag 1 och sluta på dagens datum hittills. Rätt bra historia om man läser den i rätt ordning, men det är ju lätt att läsa i annan ordning om man hittar det nu, då du har siffrorna omkastade, men det är ju vanligen omkastade siffor även på ej digitala kalendrar (inte 1 högst upp till vänster och 24 längst ner till höger).

Om jag klickar på siffran 8 så flyttar sig siffrorna (men inte bakgrunden) en bit neråt, men det gäller bara siffran 8, och kanske inte i all världens datorer och andra medier det går att besöka Internet på.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

kluringen skrev:

Lite besviken. Inte en käft som har kommenterat min småtrevliga julsaga.

Småtrevlig är ordet. Bra jobbat! (y)

I dagens lucka stod det att det har snöat i natt, och det stämmer ju. :)

b242569 skrev:

Om jag klickar på siffran 8 så flyttar sig siffrorna (men inte bakgrunden) en bit neråt, men det gäller bara siffran 8, och kanske inte i all världens datorer och andra medier det går att besöka Internet på.

Nu hoppar inte åttan längre. Det var ett <br> som hade smugit in oavsiktligt. Jag såg aldrig själv att åttan betedde sig konstigt. Tack för påpekandet, bättre sent än aldrig, det återstår ju några dagar innan sagan tar slut.

Sagan tog slut på julafton och försvann helt på nyårsafton. Ungarna i huset gillade den i alla fall. Ska väl göra en ny till december.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)