Svalbard. Den var nästan enkel... :e
Tydligen! :birp
Ang ledtråden så heter fjorden Adventfjorden.
235 svar · 28 830 visningar · startad av Esen · sida 7 av 12
Tycker vi kör igång med denna gamla tävling igen, Den mest underhållande tävlingen som någonsin skapats :) Tävlingen går ut på att man laddar upp en bild från Google Maps och sen får vi andra gissa var någonstans i världen bilden är tagen, Den som gissar rätt får ladda upp nästa bild! Jag startar med denna bild: Ledtråd: Ingvar Kamprad
Läs frågan i sin helhet →Svalbard. Den var nästan enkel... :e
Tydligen! :birp
Ang ledtråden så heter fjorden Adventfjorden.
Visst är det. :) På bilden syns Cyberphoto vilket den första ledtråden försökte syfta på.
Gjorde passande nog ett besök i deras lagershop idag... = )
Arenor som man inte spelar ishockey i kan jag ingenting om :( Kan ingen annan kunna detta så vi kan komma in på sånt som jag förstår mig på? :)
Jag har varit bortrest under helgen så fattigt med ledtrådar tyvärr. Men okej, en chans till får ni. Jordskalv i september 1985.
Ibland hittar man märkliga saker i Google Maps...
Ledtråd ett: En mörk del av 1900-talets historia.
Leftråd två: Övervakning. Stämpeln är en installation och sitter alltså där i verkligheten...
Hm...ledtråd fyra: Bakom muren.
Härnösand! Där har jag bott och bron en kall vinterdag är bitande kall när McDonalds på andra sidan hägrar. Eller hägrade. Det är ett dussin år sedan nu. :)
Nästa: köksträdgård. Gammal sådan men fortfarande med inslag.
Ledtråd 2: fel sida står skrivet i marken.
Ledtråd 3: Man kan ta ett eller flera Jobs i kvarteren.
förlåt en dum fråga men hur gör jag i google maps, för att få ut en bild? :q
Jag använder Snipping Tool i Windows. Tror det heter Skärmklippsverktyget på svenska.
aha tack, trodde det var någon speciell funktion i google maps..
Men detta snipping tool, är det något som finns per default i windows xp?
Nej, snipping tool är från Windows 7 och framåt. I XP är det vanliga printscreen som gäller (eller ALT+Printscreen för att fånga det aktiva fönstret) alternativt annat program, som Hypersnap.
Fortfarande inte en enda gissning på min bild. :)
Fortfarande inte en enda gissning på min bild. :)
Nej, men jag har letat och funderat... Får göra ett ryck igen. :)