webForumDet fria alternativet

Hai Ceiling Cat!

Småprat

13 svar · 1 514 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Alltså, ärligt talat. Det här är helt magiskt! Jag som nörd har ett visst förhållande till lolspeak - och utan att lägga någon som helst religiös vikt i det hela - det här är stor konst!

Njut!

http://www.lolcatbible.com/index.php?title=Main_Page

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

Jo... Producerat av folk med för mycket tid, för folk med för mycket tid!

Ska man översätta bibeln till nåt fjantigt kattspråk!?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Eh, jag kan förstå humorn i det hela men känner samtidigt att man pissar på många miljoner människor. Jag har svårt för humor som går ut på att håna andra.

Jag tycker inte att det är någon håning i det hela.
Är det fler som tycker det så ryker länken.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

While teh king wuz at his tabul eating cheezburgerz,
my smellz go out.

Me like. (y)

(När kommer bibeln på transpiranto?)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jösses. Snacka om VM i Meningslöst. :)

Jag tror Poteta vaknade på fel sida i morse, för hur det där kan vara särskilt kränkande har jag svårt att förstå. Men för att fritt citera Fritiof Nilsson Piraten: "Skriver man om en synål så är det alltid någon enögd som tar illa upp".

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Det är nog mest för kattoliker.

Jag kanske har miss(!)uppfattat det hela men visst har man tagit bibeln och ändrat texten till något med roliga katter? I så fall menar jag att många tar bibeln (den riktiga alltså) på allvar och inget man ska skämta om. Det är väl iof därför vissa tycker det är extra kul. Om någon hade gjort om IKEA-katalogen till lolspeak hade det förmodligen inte varit lika roligt. I mina ögon hånar man dem som tror på det som står i bibeln, vilka är många. :)
Jag gillar inte sexistisk eller rasistisk humor heller för den delen.

Självklart har inte alla samma torra och konstiga humor som jag och jag har inga problem med att andra tycker lolspeak är roligt. Så ta inte bort länken bara för att jag inte tycker det är kul! :f

(Danne V, jag vaknade som vanligt på höger sida i sängen. Dock har jag en sträckning i vaden som kanske påverkar mitt humör lite. ;))

Jag vill inte att du säger nåt dumt om Djurgårn - för då blir jag kränkt. Fundera inte på att skämta om Microsoft - jag blir ledsen då. Skoja absolut inte om Twilight, då blir jag så hånad så jag tror jag går sönder!

Det finns INGENTING folk inte blir kränkta av. Oskyldig humor är väl inget att hetsa upp sig över?
Jag blir kränkt av att människor är så onödigt lättkränkta!

Vad tycks om "alla barnen"-skämt? Bellman-vitsar som hånar vårt kulturarv?

Här kommer slutligen en lista på djur - så tråden fortfarande kan passa i cafét: chinchilla, bananfluga, ostron, kanin.

Det hade för övrigt varit förbannat kul med en ikea-katalog full av lolcats.

Ok, jag ska försöka förklara igen. JAG blir inte kränkt men jag tror att många kristna blir det. Det är väl en del av humorn i det hela med lolcat?
Sen ser jag att meningen "I så fall menar jag att många tar bibeln (den riktiga alltså) på allvar och inget man ska skämta om. blev lite fel, jag menar alltså att de som tror på bibeln troligtvis tycker att man inte ska skämta om den. Inte jag alltså.
Du får skämta om precis vad som helst men alla kanske inte tycker det är roligt. Svårare än så behöver det väl inte vara?

@nders skrev:

Vad tycks om "alla barnen"-skämt? Bellman-vitsar som hånar vårt kulturarv?

Bellmanvitsar tycker jag är bra fast nu har man nog hört alla. "alla barnen"-skämt kan jag också skratta åt. Däremot stänger jag av TV:n om det blir något roaster (tror jag det heter), humor som går ut på att skoja om andras egenheter.
Just det ja, igelkott, slanggurka, kolibri och grävling. ;)

Poteta skrev:

Ok, jag ska försöka förklara igen. JAG blir inte kränkt men jag tror att många kristna blir det.

Jag förstod att det var så du menade. :)

Du får skämta om precis vad som helst men alla kanske inte tycker det är roligt. Svårare än så behöver det väl inte vara?

Nä, och det är precis det jag menar - så länge syftet inte är att kränka, håna eller förnedra. Tycker du inte att det är roligt, så är det bara att inte skratta. :) Men man behöver inte anstränga sig för att hitta något att bli kränkt över (jag menar inte dig nu asså! :-) ) ...

Däremot stänger jag av TV:n om det blir något roaster (tror jag det heter), humor som går ut på att skoja om andras egenheter.

Det gör jag med! Jag har extremt svårt för den sortens humor. Men jag blir inte kränkt för det! ;-)

@nders skrev:

Jag förstod att det var så du menade. :)
Nä, och det är precis det jag menar - så länge syftet inte är att kränka, håna eller förnedra. Tycker du inte att det är roligt, så är det bara att inte skratta. :) Men man behöver inte anstränga sig för att hitta något att bli kränkt över (jag menar inte dig nu asså! :-) ) ...
Det gör jag med! Jag har extremt svårt för den sortens humor. Men jag blir inte kränkt för det! ;-)

Du glömde djuren! :P :birp

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Poteta skrev:

Du glömde djuren! :P :birp

Du menar uteliggardjuren?

https://www.youtube.com/watch?v=kXvFGpT2P5A

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)