Alla lotterier har en vinnare och många förlorare.
Om oddsen vore annorlunda skulle ingen anordna spel.
Det renhårigast när det gäller spel är väl Hästar, där kunskap och återbetalning är OK.
Jo jag tänkte det sedan när jag såg tiden och klockslaget.
Men när jag hade börjat skriva så tänkte jag att det kanske kan avråda någon
Annars hoppas jag att moderatorn tar bort tråden eller namnet på lotteriet!
Åja, ALLA inlägg som råkar ha en fråga om ett företagsnamn på Internet måste inte nödvändigtvis vara ett slugt uttänkt sätt att driva trafik till företaget i fråga.
Jag hade exakt samma funderingar kring Multilotto (herregud, där kom namnet igen!) i mars när Mega Millions i USA hade den där gigantiska vinsten på lut. Då nämndes Multilotto i DN och jag undrade om de var seriösa.
Fast bara publiceringen i DN tror jag känns hetare än en tråd på wF ärligt talat. ;)
Åja, ALLA inlägg som råkar ha en fråga om ett företagsnamn på Internet måste inte nödvändigtvis vara ett slugt uttänkt sätt att driva trafik till företaget i fråga.
Jo. :P
Allvarligt: När en ny medlem skapar sitt första inlägg om något som är tämligen OT för wF och när det dessutom konstigt nog står att vederbörande har 0 inlägg bredvid just detta inlägg, då luktar det spam via en bot.
Jag kan försäkra er alla om att jag inte är någon robot.
Var bara en ärlig fråga :)
Då är jag den förste att be om ursäkt.
En snabbtitt på företagets webbplats ger i alla fall inga obehagliga vibbar. Och spel via webben är ju samma sak som att gå till den lokala tobaksaffären och köpa en lottokupong. Enda skillnaden är att du spelar direkt mot spelbolaget och alltså hoppar över mellanhanden/tobaksaffären.
En snabbtitt på företagets webbplats ger i alla fall inga obehagliga vibbar. Och spel via webben är ju samma sak som att gå till den lokala tobaksaffären och köpa en lottokupong. Enda skillnaden är att du spelar direkt mot spelbolaget och alltså hoppar över mellanhanden/tobaksaffären.
Ok, men i det här fallet så har ju inte multilotto något eget lotteri. Efter att ha läst på deras FAQ så förstår jag det som att dom är en "courier service", dom köper alltså lotten (i USA) på kundens begäran och hämtar ut eventuell vinst och laddar upp det på kundens konto.
Nja, en ganska stor skillnad är att ML är ett företag som har sitt säte på en självständig paradisö utanför Venezuelas kust, och alltså inte ses över av svenska lotteriinspektionen. Det behöver förstås inte vara ett problem, men det är åtminstone ett risktagande.
Nja, en ganska stor skillnad är att ML är ett företag som har sitt säte på en självständig paradisö utanför Venezuelas kust, och alltså inte ses över av svenska lotteriinspektionen. Det behöver förstås inte vara ett problem, men det är åtminstone ett risktagande.
Ja ja ja. Jag skrev ju "efter en snabbtitt".
Jag får väl be om ursäkt för det åxå då.
:)
Ok, jag testade nu att spela ett par rader på Megamillions. 10 € fick jag betala och då fick man lotten scannad och uppladdad på sitt konto. Dragning om 13 timmar, nu är det bara att hoppas.
Btw, en fråga. När jag registrerade mig så fick jag en massa gratis lotter att ge bort. Är det ok om jag lägger upp dom här så att folk kan prova? Eller blir jag utslängd då?
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849