webForumDet fria alternativet

Twitter?

Småprat

8 svar · 765 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Jag kom idag upp till mitt tusende tweet och undrar förstås vilka här som finns på twitter. :h

På förkommen anledning vill jag också tillägga att jag vet om att jag skriver i Caféet trots att jag inte tramsar. Det är bara sån jag är. :moose

/edit
Jag heter Storpoteta på twitter.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag har två olika konton. Men jag tycker det är så svårt... Jag vill egentligen bara skriva sånt som andra kan tycka är intressant. Jag vill inte använda det som en chatt heller. Så då måste jag anstränga mig väldigt mycket inför varje twittring - och då blir det sällan nåt. Totalt 38 tweets på ett par år har det blivit. :)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

@nders skrev:

Jag har två olika konton. Men jag tycker det är så svårt... Jag vill egentligen bara skriva sånt som andra kan tycka är intressant. Jag vill inte använda det som en chatt heller. Så då måste jag anstränga mig väldigt mycket inför varje twittring - och då blir det sällan nåt. Totalt 38 tweets på ett par år har det blivit. :)

Jag känner igen det där... Gillar inte alls när man egentligen bara vill synas eller skryta, fast det är ju just då min vill twittra egentligen. Jag försöker hålla mig till att försöka vara rolig/knäpp istället vilket förmodligen inte alltid lyckas.
Jag har en hel del irl-vänner på twitter och det gör att det blir många tweets också. Fast mest läser jag, tycker det är lite kul att läsa kändisars tweets om olika saker. :)

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

Min uppfattning är att Twitter är bra mycket mer intressantare än Facebook.. än så länge. Det är mer "vill du se något får du klicka" istället för att få det upp i ansiktet som på FB.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Då måste väl andra få tramsa i tråden innan den flyttas till twitter när twitter köper webForum 31 februari 3000.

Eftersom jag inte är sån finns jag inte på twitter.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag twittrar på @danielryden och jag använder det som mikrobloggande, kopplat till min "riktiga blogg" (som fått lida därför). Största nöjet med Twitter tycker jag är "nyhetsflödet" eller hur man ska beskriva det.

Jag följer både för mig kända och för mig okända människor där, skönt att slippa vänförfrågantjafset som finns på Facebook bara för att jag händelsevis skulle vilja följa någon.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

För mig är twitter mer intressant är FB för tillfället. Har tröttnat på FB och allt det erbjuder. Jag använder mest twitter till att "ordbajsa" ointressanta inlägg. Egentligen vet jag inte varför jag har följare där :e Ibland blir det seriösa frågor och då är twitter oslagbart med att ge mig svar.
Finns på twitter som @ngyori

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ja just det, Twitter är utmärkt som kundtjänst/supportkanal. Det finns folk till allt och även massa företag. Jag ringer/mailar aldrig ComHem, Telia eller andra längre - jag pingar dem på Twitter istället och har snabbare svar än på exempelvis mail. Oslagbart bra!

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Den andra twittertråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179837

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)