Inflationsjustering? §e
Tur att hon hade fusklappen, annars hade det ju kunnat bli hur fel som helst...
18 svar · 3 048 visningar · startad av Quid
Tur att hon hade fusklappen, annars hade det ju kunnat bli hur fel som helst...
Inflationsjustering? §e
Inte lätt med alla nollor! :D
Kvinnan representerar Västmanland och är Jimmie Åkessons svärmor. Allt enligt mina skapligt pålitliga källor på Facebook...!! :-)
Bra växlingskurs!
Inte lätt med alla nollor! :D
En nolla mer eller mindre har väl ingen betydelse? :e
Där ser man, jag som trodde att kronan hade stärkts mot euron på sistone - man ska inte lita på tidningar. Tur att våra folkvalda vet bättre! :e
Tydligen är euro-siffran är den som är fel och inte den i kronor...
Det betyder alltså att EU:s strategi på elmarknaden beräknas kosta fyrtiotusen miljarder kronor, vilket är sjukt mycket pengar!
Det betyder alltså att EU:s strategi på elmarknaden beräknas kosta fyrtiotusen miljarder kronor, vilket är sjukt mycket pengar!
...som i princip allting annat i EU:s budget. Å andra sidan kan man nog ana att samarbetet betingat vissa vinster som om man räknar ihop summan av dessa nog också motsvarar sjukt mycket pengar...
Men jag håller med dig. 40 000 miljarder kronor kan åtminstone inte jag få ens något grepp om hur mycket pengar det är - inte ens genom att konstatera att det räcker till 4 000 miljarder cheeseburgare på McD :e.
Tydligen är euro-siffran är den som är fel och inte den i kronor...
Fyrtiotusen miljarder kronor motsvarar, med riktig växlingskurs, ungefär, löst räknat, fyratusen miljarder euro, vilket är ungefär en tredjedel av unionens brutto"national"produkt, och det är väldigt mycket pengar.
Det blir ännu roligare när SD pressansvarig Martin Kinnunen skall rätta till den hela:
Detta handlar inte om en felräkning utan om att hon sa fel. Vad hon egentligen menade var 4000 miljarder.
http://svt.se/2.126217/1.2322406/sandstedt_sd_raknar_fel_i_riksdagen
Men jag håller med dig. 40 000 miljarder kronor kan åtminstone inte jag få ens något grepp om hur mycket pengar det är - inte ens genom att konstatera att det räcker till 4 000 miljarder cheeseburgare på McD .
Fråga snällt och du kanske får mängdrabatt...
Man får utgå från att du har många vänner... Det bor 4 miljarder på jorden. Har vi träffats?? :-)
Det roliga är ju att ingen annan reagerar
Det blir ännu roligare när SD pressansvarig Martin Kinnunen skall rätta till den hela:
Detta handlar inte om en felräkning utan om att hon sa fel. Vad hon egentligen menade var 4000 miljarder.
http://svt.se/2.126217/1.2322406/sandstedt_sd_raknar_fel_i_riksdagen
NU var det ju i och för sig sant om man ska tro på förklaringen som framkommit i media - vad hon avsåg säga lär ha varit just 4 000 miljarder. 4 000 miljarder euro = 40 000 miljarder SEK.
Fast det är ju inte helt lätt att av göra viken summa som var fel.
Fast det är ju inte helt lätt att av göra viken summa som var fel.
Inte utifrån den länken du bifogade nej... Som tur är finns det andra mediala källor som kan förtydliga :D
Verkar vara väldigt få runt om på webben som faktiskt fattat att just 40 tusen miljarder delen var rätt.