Det var bättre förr!
Farmors perkulator med tjusiga 70-talsblommor lever fortfarande och har hälsan.
Det var bättre förr!
21 svar · 6 526 visningar · startad av Lindström
Förbannade perkulator helvete. Att man inte kan göra prylar som håller för lite använding. Är inne på min fjärde "plupp" bara inom ett par månader. Kan väl inte vara meningen ?
Det var bättre förr!
Det var bättre förr!
Det var bättre förr!
Det var bättre förr!
Ja, jag har fått höra att det visst ska finnas stålknoppar att köpa till perkulatorn. Så det får nog bli en sån i fortsättningen.
Det ska visst vara fem års garanti på själva perkulatorn, men inte på deras tillbehör. Nu kostar visserligen bara en plastplupp runt en hundring, men endå. Känns ju surt att behöva slänga ut en massa pengar på något som borde hålla lite tycker jag.
vad är en perkulator?
...Nu kostar visserligen bara en plastplupp runt en hundring, men endå. Känns ju surt att behöva slänga ut en massa pengar på något som borde hålla lite tycker jag.
Kan förstå att det måste kännas surt om du är inne på din fjärde plastplupp på bara ett par månader. Dyr hobby.
vad är en perkulator?
Är en typ utav kaffebryggare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Perkolator
Coccozz: Ploppen är ju ett nödvändigt ont. Går ju inte att komma ifrån. Den lär ju likförbannat till.
Är en typ utav kaffebryggare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Perkolator
.
Jag tänker jämt på träden (edit: heap insert) i C++ standardbibliotek när jag hör ordet.
Förbannade perkulator helvete. Att man inte kan göra prylar som håller för lite använding. Är inne på min fjärde "plupp" bara inom ett par månader. Kan väl inte vara meningen ?
Håller med, men inte p.g.a. "pluppen", utan för att det är ett j-vla pyssel att få bra kaffe, vatten och kaffepulver överallt, och om man råkar packa kaffe för hårt blir det rena pisset. Dyr är apparaten åxå.
Jag skänkte bort min (till en bekant som också blev vansinnig på skiten) och skaffade en s.k. "stämpelbryggare" http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152355064 istället. Enkel, billig och kaffet blir kanon.
Jag kör med Nespressobryggare som blir helt kanon, har aldrig haft godare kaffe hemma. Dyrt? Nej, inte om man jämför med att koka minst tre koppar i en bryggare och sedan hälla ut två kalla koppar ur den när man ska använda den igen...
Jag är inne på min fjärde perkulatorbryggare, och vore det inte för denna plopp så har jag faktiskt ingenting negativt att säga om bryggaren. Det som är bra med just perkulatorbryggare, det är att det inte spelar så stor roll vad man använder sig utav för kaffe. Det går lika bra med kok som med bryggkaffe. Jag känner då ingen skillande på dom två olika kaffe sorterna när man brygger det.
Sen att man kan slänga på en 6 koppar och låta det stå utan att man får denna bittra brända smak man kan få om man låter kaffe få stå i en vanlig bryggare tex, den exesterar ju inte i en perkulatorbryggare.
Så jag har verkligen igenting negativt att säga om perkulatorbryggare. OM man nu bortser från plupp helvetet.
Jag har en perkolator men den står oanvänd sen många år. Jag kör stenhårt på en filterhållare, en vanlig gammal kaffekanna och sen hälla på vatten från vattenkokaren. Blir bättre kaffe än perkolatorn tycker jag.
Däremot vore det trevligt med en ordentlig espressomaskin. Lite dyrt tyvärr. :/
Coccozz: Ploppen är ju ett nödvändigt ont. Går ju inte att komma ifrån. Den lär ju likförbannat till.
Jodå, jag har en vanlig elbryggare - där finns ingen plopp :D. Och som bryggaren vunnits av sambon och aldrig krävt en enda reservdel så är den avesvärt mer ekonomisk. Dessutom gör den riktigt gott kaffe. Den enda nackdelen är att den är ful - på den punkten skulle jag möjligen vara öppen för en perkulator, tycker de ser härligt mysiga ut i köket på något sätt...
Jag kör med Nespressobryggare som blir helt kanon, har aldrig haft godare kaffe hemma. Dyrt? Nej, inte om man jämför med att koka minst tre koppar i en bryggare och sedan hälla ut två kalla koppar ur den när man ska använda den igen...
Har en hemma jag med! Finns inget bättre kaffe! Gott, och framförallt ENKELT! (y) (y)
Det finns ju en plupp i metall att byta till. Efter tillräckligt många plastisar gått sönder blev det byte till en metalldito och sedan var problemet ur världen.
Det finns ju en plupp i metall att byta till. Efter tillräckligt många plastisar gått sönder blev det byte till en metalldito och sedan var problemet ur världen.
Jo jag fick höra det jag oxå från annat håll, att det finns pluppar i metal att köpa. Så det får bli en sån i fortsättningen. Hålla på att köra med plast pluppar, när det inte håller för fem öre det är ju totalt bortkastade pengar.
Det passar bra att man skriver om kaffebryggare i Café webForum.
(detta är ju Café webForum, därför passar det bra här).
Det passar bra att man skriver om kaffebryggare i Café webForum.
(detta är ju Café webForum, därför passar det bra här).
Ja, och eftersom det är Café Webforum så passar det... :birp
Hej
Nespressobryggare kan det verkligen vara gott, (min egen åsikt kommer nu, nej det tror jag nog inte, när du har smakat på riktigt kaffe, rostade kvalitets kaffebönor, bättre kaffe går inte att få) Intressant att folk har perkulator. Kommer i håg min farmor hon hade något gammalt det var som en gammal kanna som man satte på spisen och därefter hade man en speciell hållare med filter där man hade kaffet(vad jag kommer ihåg) Var väldigt old school över det hela men det fungerade utmärkt tills hon fick dagens moderna bryggare. "Haha eftersom det passar Webforum".
MVH
Buddaz
sjukt bra grej, perulator is the shit, har en nespressobryggare hemma, men har man inga kapslar är man körd, inget man plockar upp på ica direkt.. en ordentlig perkulator är utan tvekan att föredra, men inget lidl, kvalite ska det va
Mormor hade en, men användes sällan vilket jag tyckte var bra. Förr då jag hälsade på tog jag oftast med mig datorn på tåget (det var strax innan win95 kom samt att den var stationär) å ibland glömde man strömkabeln. Men dessa hade samma kabel vilket var bra.
Har även för mig att om man inte satt i locket korrekt så blev det "inget" kaffe utan bara blask.