Prestanda som en Tamagotchi.
:L :L :L
"...med senaste operativsystem (Tiger 10.4.11)"
Ajuste... :OO
30 svar · 1 583 visningar · startad av Danne V
Pris 4.800:-. Hela 640Mb minne. "Proffsdator". Nypris 32.800:-.
Egentligen bryr jag mig inte, men blev förbannad på att han gärna blåser en pensionär. :bla
(För folk som inte känner till Mac: Den är 10 år gammal. Prestanda som en Tamagotchi. Brukar normalt skänkas bort mot avhämtning. Har man tur kan man få betalt så det räcker till en låda rött).
:L :L :L
"...med senaste operativsystem (Tiger 10.4.11)"
Ajuste... :OO
Har bokmärkt annonsen och funderar på att ringa i morgon och "höra mig lite för, eftersom jag inte är så insatt i det här med datorer"... Sen säga vad jag egentligen tycker.
Proffsdator? Jorå, för tio år sen... Tvi vale. :bla
Danne, det är ju Hammarö. Bestäm träff med snubben helt enkelt. :e
Danne, det är ju Hammarö. Bestäm träff med snubben helt enkelt. :e
Jo, tanken slog mig. Men jag ska skotta snö. :x
Har bokmärkt annonsen och funderar på att ringa i morgon och "höra mig lite för, eftersom jag inte är så insatt i det här med datorer"... Sen säga vad jag egentligen tycker.
Det blir nog sånt här också.
Jag funderade ett tag på att maila honom och fråga vilken version som Snöleoparden är.
Inget jag blir upprörd över längre, titta vilka digitalkameror som säljs och till vilket pris...
Äh, kom igen nu. Jag har ju sänkt priset och väskan kostade ju i sig tusen spänn. Måste du hänga ut mig så här überoffentligt? Ruttna!!! :bla
. :moose
Hahaha! Klart bästa kommentaren jag läst på länge! :birp
Kan någon föreslå någon typ av funktion i still med "varna" eller "anmäl" på sådana annonser?
Och hur skulle en proper sådan funktion se ut?
Man ska ju kunna sälja något för det pris man ärligt och utan ont uppsåt vill ha, alltså inte nödvändigtvis i den här divisionen skoda-till-priset-av-en-merca utan kanske mer att man vill ha 900 trots att en en ny kostar 1000.
Utan att minnas exakt vad för nåt jag kan ha annonserat men man får så otroligt knäppa mail av arga människor och diverse "fattar du inte att en ny kostar ???", som om jag då skulle bry mig egentligen.
Så sådana kommentarer, "varningar" eller "anmälningar" vill man ju inte ska synas. Då kommer blocket bli rena katastrofen.
Men samtidigt vill man varna för oseriösa annonser för visst har vi sett sådana?
Nåt förslag?
Kan någon föreslå någon typ av funktion i still med "varna" eller "anmäl" på sådana annonser?
Och hur skulle en proper sådan funktion se ut?Men samtidigt vill man varna för oseriösa annonser för visst har vi sett sådana?
Nåt förslag?
Men det är ju inte direkt olagligt att sälja till högt pris. Säljaren vill göra en bra affär och sälja till ett så högt pris som möjligt. Det vill alla egentligen och det ingår ju i sakens natur. Köpare måste ju se till att vara välinformerad innan han/hon slår till. Förhoppningsvis så är det ingen köpare som slår till på annonsen och säljaren tvingas sänka priset.
Den funktion jag skulle vilja se i detta fall är att man taggar annonsen med artikelnamnet. Då skulle blocket kunna lista nypriset från prisjakt.nu eller liknande. Då blir det en funktion liknande Amazon har, där man tillsammans med nypriset får se hur många begagnade det finns och till vilka priser. Det är något jag önskar att de svenska internetbokhandlarna också inför, men de lär de inte göra.
...
Den funktion jag skulle vilja se i detta fall är att man taggar annonsen med artikelnamnet. Då skulle blocket kunna lista nypriset från prisjakt.nu eller liknande. Då blir det en funktion liknande Amazon har, där man tillsammans med nypriset får se hur många begagnade det finns och till vilka priser. Det är något jag önskar att de svenska internetbokhandlarna också inför, men de lär de inte göra.
Jag skulle också gärna se en sån funktion. Problemet i det här fallet är ju att varan inte säljs längre på prisjakt eftersom den är så gammal.
Ja, det är det jag menar; jag ska kunna sälja för det pris jag själv vill - även dyrare än nytt för den delen.
Men att kunna varna för bluffare, för nog finns de med, bör kunna gå. Fast då skulle nog blocket inte låta funktionen alla att ta del av klagomålet utan klagomålet skulle endast hamna hos blocket för utvärdering.
Din lösing är intressant för den ger en bra balans. Något mer åt tex forumstil skulle riskera att bli för provokativ.
Finns det andra sätt? Allt kan ju inte taggas. Fem år gamla vinterdäck "i toppskick" och till bara lite lägre pris än nytt är inte en bra affär. För här har vi däck som åldrats av tiden enligt hur vinterdäck fungerar.
Vänder man på det så kan man dock fråga sig; har man rätt o vara moralpolis här? :)
Jag skulle också gärna se en sån funktion. Problemet i det här fallet är ju att varan inte säljs längre på prisjakt eftersom den är så gammal.
Sant! Då kanske det finns en marknad för nån att komma upp med en webbtjänst som sparar historiska (genomsnitts-) priser över saker, kunde vara intressant av flera anledningar. Dels nypriser och dels begagnatpriser?
Men samtidigt. Det gör inte så mycket om nypriset inte är tillgängligt. Blocket är ju så pass stort att de skulle kunna länka in tidigare annonser av samma produkt, men det är inte säkert att den sålts till det priset som står i annonsen, då kanske länkar till tradera skulle vara att föredra.
Men det är ju inte direkt olagligt att sälja till högt pris. Säljaren vill göra en bra affär och sälja till ett så högt pris som möjligt. Det vill alla egentligen och det ingår ju i sakens natur. Köpare måste ju se till att vara välinformerad innan han/hon slår till.
Njaee...det där är iofs sant, men med en modifikation. Du får inte uppsåtligen lura köpare, då är det bedrägeri. Och vad som är bedrägeri avgörs från fall till fall. Är du t.ex. medveten om att en presumtiv köpare inte begriper särskilt mycket så har du ett annat ansvar än omköparen kan mycket om prylen.
Njaee...det där är iofs sant, men med en modifikation. Du får inte uppsåtligen lura köpare, då är det bedrägeri. Och vad som är bedrägeri avgörs från fall till fall. Är du t.ex. medveten om att en presumtiv köpare inte begriper särskilt mycket så har du ett annat ansvar än omköparen kan mycket om prylen.
Det har du nog rätt i. I så fall skulle ju en "Anmäl"-funktion på blocket som haider föreslog, vara en bra lösning.
...
Vänder man på det så kan man dock fråga sig; har man rätt o vara moralpolis här? :)
För det första ligger tråden i fel avdelning, men nej jag tycker inte det. Varför skulle man inte få prova att sälja en vara till ett högt pris? Det är ju samma sak med auktioner i så fall. Tradera får införa ett tak :).. Eller antikviteter. Många saker stiger ju i värde med åren. Var går gränsen i så fall.