webForumDet fria alternativet

Nyårslöfte ?

Småprat

18 svar · 1 528 visningar · startad av ponting

Medlem sedan sep. 2004111 inlägg
Frågan#1

Lovade du nått?
här är mitt nyåslöfte, då är jag illa tvungen att hålla det!
http://ottsjo.blogspot.com/2010/01/nyarslofte.html

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Rimligt att kasta av sig godisoket!
Lycka till med detta säger Lasp som inte avger några löften.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Nää, det blir inga löften i år.

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

ponting skrev:

Lovade du nått?
här är mitt nyåslöfte, då är jag illa tvungen att hålla det!
http://ottsjo.blogspot.com/2010/01/nyarslofte.html

Känns ju helt bakvänt!?

68 kg är ju ingen vikt för en kvinna att hymla med. Beror iofs lite på hur lång du är...

Sluta att äta i någon/några veckor samt fortsätt att idrotta och du når din idealvikt... Det är en hunger som känns... visst, men det fungerar och kroppen vänjer sig.

Ursäkta! Vi kanske inte ska diskutera ditt nyårslöfte!

Mitt är i stil med:
- börja skriva en bok.
- gå färdigt entreprenörsprogrammet.
- fixa mjukvaran enligt planen.
- få fler kunder.

Ja... typ...

Jag är 165 cm och 98 i magmått, jag sportar allt vad jag kan,hundpromenad,skidor,snowboard. Jag kommer inte i brallorna som jag hadde för 2 år sedan........
Nog inte så smart att sluta äta då ställer kroppen in sig på svält och sparar på allt fett.
Nyårs natten fick jag en j*kla massa motion i åre,då jag jobbade som tolk och alla våra kunder givetvis inte valde samma krog, så minus 1 halvt kilo.

Det beror på att du var för smal innan! :-)

Jag hade en fru innan och hon vägde 70 eller 75 och var väl kanske 168... Du kommer få mindre bröst och frysa mer. Köp nya byxor och var nöjd med den du är! :-)

Annars, skippa frukost och lunch, ta en macka eller annan mindre "fyllnad", mest för att lura magen. Ät middag före kl. 18 och du har dina 8 kg inom 2 veckor.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vanligt-att-kvinnor-fastnar-i-overvikt_4025837.svd

En text för dig! Du är i gott sällskap oavsett vad som sker eller inte sker... Lycka till på din väg mot en ... mindre kvinna! (???)

Medlem sedan juni 2009920 inlägg

Har ett nyårslöfte.

Jag ska våga försöka med en tjej iallafall, hade samma nyårslöfte förra året, och nog försökte jag, var på väg att lyckas, men det sket sig :(

Medlem sedan aug. 20011 346 inlägg

civilpolisen skrev:

Det beror på att du var för smal innan! :-)

Jag hade en fru innan och hon vägde 70 eller 75 och var väl kanske 168... Du kommer få mindre bröst och frysa mer. Köp nya byxor och var nöjd med den du är! :-)

Annars, skippa frukost och lunch, ta en macka eller annan mindre "fyllnad", mest för att lura magen. Ät middag före kl. 18 och du har dina 8 kg inom 2 veckor.

Nejnej, skippa frukost, inte bra. Oavsett vad du gör så är frukosten det mål du definitivt inte ska skippa. Ät hellre en bra frukost utan för mycket socker. :stud

Tack för ert stöd :) har gjort av med 1 cm runt midjan så sakta,men säkert. Det är mycket med ens självförtroende med, att känna sig snygg, särsilt nu i min ålder, vi kvinnor tycker alltid vi är atraktiva då vi inte är så runda och killar tycks strunda i det. Men, jag tänker hålla mitt nyårslöfte! Nån annana som gett nått? Jag bor ju i åre,så det är bara att lätta på rumpan så och öppna dörren så kan du motionera.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Skippa frukost? Av egen erfarenhet måste jag nog säga att det var årets hittills dummaste förslag.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det finns väldigt få genvägar till att gå ner i vikt. Det är bara att se till att göra av med mer energi än man stoppar i sig - face the facts. Cardioträning och lagom balanserad kost vid regelbundna tider gör mycket.

Mitt "löfte" är att sluta röka helt. Det har jag visserligen redan gjort, men 2010 får bli ett jämt bra år att räkna från i framtiden.

Medlem sedan juni 2003771 inlägg

Skippa inte frukosten!
Drick ett glas (c:a 2 dl) vatten några minuter innan varje mål mat.
Försöka att inte äta för sent på kvällen.
Om du kan, skippa allt vitt bröd, minska mjölkprodukter och socker till hälften.
Själv har jag sedan tre månader följt ovanstående, samt börjat med spinning och gym på Friskis & Svettis tre till fyra ggr i veckan.
I mitt fall var det enkelt eftersom jag bor granne med F & S
Spinning tror jag är en av de bättre motionsformerna för att minska i vikt.
Jag hade de senaste två åren gått upp 5-6 kg i vikt, vilket jag nu på tre månader svettats bort.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

OveRRidE skrev:

men 2010 får bli ett jämt bra år att räkna från i framtiden.

Välkommen tillbaka, I vilken kategori sätter du dig?

Rasist eller konstig typ ;)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Har 2 löften
1: kontakta en agentur för o få bilder tagna (inte min ide )
2: Börja träna

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

OveRRidE skrev:

Mitt "löfte" är att sluta röka helt. Det har jag visserligen redan gjort, men 2010 får bli ett jämt bra år att räkna från i framtiden.

Jag är inne på liknande spår. Fast i mitt fall gäller det snuset. Har slutat 2 ggr på 3 år och börjat igen efter drygt 1 års uppehåll vid varje tillfälle. Skäms! x(
2010 blir bra att räkna ifrån.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

btw. Skippa frukost får nog räknas som decenniumets absolut sämsta tips. Få en dålig start på dagen så kommer du inte att orka träna/ gå ner i vikt. Som Override sade;

Override skrev:

göra av med mer energi än man stoppar i sig

Det är den enda sanningen. Bättre att äta riktigt ordentligt till frukost så att du sen orkar motionera/träna ordentligt. :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

1. Sluta röka.
2. Vit månad i januari. Försöka längre men januari blir det garanterat.

Medlem sedan juni 2003771 inlägg

Caze skrev:

Vit månad i januari.

Javisst blir den vit, mycket snö och mycket kall också

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)