Ett företag som sparkar alla sina anställda och sen hyr in alla istället. Vad säger ni om det? Är det inte bara ett tecken på att vi har för dåliga regler för att anställa personal i Sverige? Det är helt enkelt en nackdel att ha dem anställa, bättre att hyra in dem? Då är det enklare att göra sig av med dem och man tar inte en lika stor risk som företagare.
Så du menar att företag ska inte själva få bestämma vilka och hur många fast anställda man ska ha, samt att man bör begränsa andelen inhyrda från bemanningsföretag ett företag får ha?
Om en övergång till att använda ett bemmaningsföretag är bästa lösningen för företaget ska de givetvis ha rätt att få ta ett sådant beslut. Alla dessa protester och krav om bojkott är fruktansvärt löjligt.
Så du menar att företag ska inte själva få bestämma vilka och hur många fast anställda man ska ha, samt att man bör begränsa andelen inhyrda från bemanningsföretag ett företag får ha?
Om en övergång till att använda ett bemmaningsföretag är bästa lösningen för företaget ska de givetvis ha rätt att få ta ett sådant beslut. Alla dessa protester och krav om bojkott är fruktansvärt löjligt.
Nej, det var inte så jag menade. Jag kritiserade reglerna. På nåt sätt så känns det fel att ett företag ska behöva sparka sin personal för att sen hyra in dem. Vore det inte bättre om företaget kunde anställa dem på samma villkor som de hyr in dem. Då kunde de ju jobba kvar i företaget.
Antar att facken är emot detta. Men facken förstör ju för företagen tycker jag, vilket i sin tur förstör för de anställda. Kunde man anställa på lösare grunder så skulle nog färre vara arbetslösa.
Antar att facken är emot detta. Men facken förstör ju för företagen tycker jag, vilket i sin tur förstör för de anställda. Kunde man anställa på lösare grunder så skulle nog färre vara arbetslösa.
Klart att facken är emot allt som försämrar för medlemmarna, det är liksom deras uppgift... :OO
Hade inte vi haft ett starkt fack på firman hade vi inte haft någon firma kvar, då hade hela rasket flyttats. Om det är att förstöra...?
Oftast det kvittar om arbetarna har bättre avtal än kollektivavtalet ger, facket kräver ändå att kollektivavtal ska skrivas. det är helt sjukt system vi har i Sverige!
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25