webForumDet fria alternativet

Konsten att ta reda på saker.

Småprat

16 svar · 1 062 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Ibland kan man börja undra hur saker fastställs eller hur någon kan vara säker på att något är på ett visst sätt.
Det är nästan så jag börjar fundera på hur de har kommit fram till nedanstående budskap. Var det fyra föräldrar som stod och tittade på sina lekande barn och diskuterade huruvida barnen fixar samma lek eller inte efter en rejäl påkörning av en suv, eller vad de nu hade för bil när de tog fram svaret på frågan? :e

Barn.jpg
Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Det bör ju ha varit en hyffsat stor bil om de har blivit trafikskadade. Farten bör ju inte heller varit för låg. Hur jämför man "före och efter".. Det bästa är ju om man har ett tvillingpar och man låter den ena bli påkörd.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Konstig formulering, har de erfarenheter?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Nicrosoft skrev:

Det bästa är ju om man har ett tvillingpar och man låter den ena bli påkörd.

Ja det känns lite om om det är så det bör ha gått till. Enäggstvillingar bör det nog dessutom har varit om det skall vara trovärdigt.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det är ju helt klart lite "Bränt barn luktar illa" över budskapet..

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

men tänk på de stackars bilarna som riskrar att bli buckliga och nerkletade med blod... :o

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

pröva spela fotboll utan fötter ...

handboll funkar garanterat.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Fredde Mannen skrev:

pröva spela fotboll utan fötter ...

handboll funkar garanterat.

... så länge man inte behöver förflytta sig någon längre sträcka vill säga...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

På ett litet samhälle här sitter en skylt:

"Varning för tama djur och vilda kvinnor" :)

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Man kan säkert hitta de mest märkliga saker på wikipedia. Misstänker att dom gjorde en sökning innan skylten kom till.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Hur kan man gradera hur leken upplevs av barn?
Vaddå "leker sämre"? Hur?
Imho ännu en pretentiös "åsikt" skapad av en fårskalle utan en ögonblicks eftertanke.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Danne V skrev:

Imho ännu en pretentiös "åsikt" skapad av en fårskalle utan en ögonblicks eftertanke.

Precis! Min kompis dotter blev påkörd och åkte på två brutna ben, en bruten arm och en hjärnskakning. Visserligen verkade hon lite groggy där i sjukhussängen, och visserligen klagade hon på att hon inte kunde spela fotboll hemma i trädgården när hon låg där i sängen och lekte med dockorna med sin friska vänsterarm. Men jag är inte den som vill döma henns lek bara för det!
Edit: Skämt ;)

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Varför ska barnen överhuvudtaget leka på gatan? Känns som det är bättre och säkre att hålla till på någon lekplats eller dylikt. Sedan kan jag bara hålla med obelix, det är inte roligt att ha en nerblodad bil samt alla frågor från polisen man måste svara på.

Danne V skrev:

Jag kan tänka mig att de leker lite sämre än innan. Speciellt om de älskade att klättra i träd, spela fotboll, cykla på bakhjulet.

och ni kanske de sitter i rullstol, och får inte vara med och leka med sina polare när de leker "gorillor i skogen"...

Så det är kanske en definitionsfråga?

Iofs, så kanske man skulle göra en hårdare skylt:

"Döda barn leker sämre."

Vilket är nog en större utgång om en lastbil blåser förbi och lilla Fredrik leker gömma kula på vägen

Medlem sedan mars 2007845 inlägg

Det går ju inte att veta hur döda barn leker. Det är ingen som kommit tillbaka för att berätta hur det var. Inte som jag känner till iaf.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

drew skrev:

Det går ju inte att veta hur döda barn leker. Det är ingen som kommit tillbaka för att berätta hur det var. Inte som jag känner till iaf.

stelt och le-löst skulle jag tro :i

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)